Numărul proceselor dintre bănci și consumatori a scăzut semnificativ în ultimii ani, datorită Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB). În perioada 2015-2016, aproximativ 40.000 de procese au fost înregistrate între consumatori și bănci, iar în 2022 acest număr a scăzut la 13.000, conform datelor CSALB. Anul acesta, numărul proceselor a atins 12.000, conform evidențelor sistemului bancar.
În 2023, 34 de consumatori din județul Iași au depus cereri la CSALB, reprezentând aproximativ 1,5% din totalul cererilor din întreaga țară, conform informațiilor furnizate de CSALB la cererea “Ziarului de Iași”.
Negocierile și acordurile între consumatori și bănci au devenit tot mai frecvente. În primele 9 luni ale anului, 575 de persoane au negociat condiții mai favorabile pentru contractele lor existente cu băncile. Dintre acestea, 475 au ajuns la un acord cu banca și au găsit soluții pentru problemele semnalate, cu 20% mai mult decât în aceeași perioadă a anului precedent, conform unui comunicat de presă emis de CSALB.
CSALB a furnizat câteva exemple de cazuri soluționate în cadrul negocierilor, inclusiv un caz în care banca a șters 30.000 de lei din creditul unei femei din Iași, care era singura susținătoare a familiei și avea un copil cu dizabilități. Un alt caz a implicat o reducere a ratei dobânzii pentru un consumator din Iași, care a fost redusă de la 4% la 2% timp de 12 luni, după care s-a întors la nivelul inițial.
Negocierile și acordurile între consumatori și bănci au devenit tot mai frecvente. În primele 9 luni ale anului, 575 de persoane au negociat condiții mai favorabile pentru contractele lor existente cu băncile. Dintre acestea, 475 au ajuns la un acord cu banca și au găsit soluții pentru problemele semnalate, cu 20% mai mult decât în aceeași perioadă a anului precedent, conform unui comunicat de presă emis de CSALB.
CSALB a furnizat câteva exemple de cazuri soluționate în cadrul negocierilor, inclusiv un caz în care banca a șters 30.000 de lei din creditul unei femei din Iași, care era singura susținătoare a familiei și avea un copil cu dizabilități. Un alt caz a implicat o reducere a ratei dobânzii pentru un consumator din Iași, care a fost redusă de la 4% la 2% timp de 12 luni, după care s-a întors la nivelul inițial.
În alt caz, o consumatoare din Iași a făcut trei retrageri la un bancomat, dar nu a primit ultimii 200 de lei. Suma a fost returnată consumatoarei după negocieri cu banca prin intermediul CSALB.