ANPC a dat amenzi de 6,3 milioane de lei după verificarea a 350 de magazine Auchan şi Penny

0
89
Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au dat amenzi în valoare de 6,3 milioane de lei după verificarea a 350 de magazine Auchan şi Penny. În urma controalelor, au fost închise diferite zone din 45 de magazine, printre neregulile găsite fiind produse expirate, mizerie şi prezenţa gândacilor. Reprezentanţii ANPC au transmis, marţi, printr-un comunicat de presă, că au desfăşurat mai multe acţiuni de control la 350 de magazine Auchan şi Penny, din întreaga ţară. ”Continuăm acţiunile vizând marii retaileri. Aşa cum şi mica băcănie de cartier trebuie să respecte consumatorii şi legea, aşa şi aceste băcănii gigantice trebuie să o facă, indiferent de cui aparţin şi ce cifră de afaceri au”, a declarat preşedintele ANPC, Horia Constantinescu. Printre cele mai importante nereguli găsite în urma controlului au fost: folosirea unor vitrine frigorifice şi camere de frig deteriorate, cu zone extinse cu rugină, vopsea exfoliată, ventilaţie neigienizată, cu depuneri de praf, impurităţi în strat grosier, prezenţa de lichide scurse, resturi alimentare; comercializarea unor produse alimentare congelate cu depuneri masive de gheaţă pe produs sau cu arsuri de congelare; comercializarea unor fructe şi legume cu modificări organoleptice, lovituri mecanice, deshidratări; comercializarea unor produse alimentare în afara datei limite de consum recomandată de producător; comercializarea unor produse alimentare care nu se încadrau în cantitatea netă declarată pe ambalaj. De asemenea, comisarii ANPC au constatat folosirea unor spaţii de depozitare cu paviment neigienizat, cu impurităţi şi resturi de ambalaje; prezenţa, în spaţiul de depozitare, a insectelor vii (gândaci); neafişarea listei de ingrediente, valoarea nutriţională a acestora şi alergeni, la produsele de patiserie; comercializarea unor produse cu ambalaj depreciat; comercializarea unor pachete de produse (ex: 8 bucăţi la preţ de 6), iar din calculele efectuate, s-a constatat ca informaţia este înşelătoare; existenţa pavimentului atât în zona de comercializare, cât şi în depozit neigienizat, cu murdărie, resturi de la produse alimentare/ambalaje, depuneri masive de praf; folosirea unor cuptoare de panificaţie cu igienizare precară, cu depuneri masive de resturi alimentare arse; neafişarea originii cărnii la locul de vânzare. Alte abateri constatate de comisarii ANPC au fost: comercializarea unor produse obţinute în unitatea proprie de carmangerie care nu respectau prevederile europene cu privire la afişarea listei de ingrediente, a procentului de grăsime şi raportul colagen-proteină; lipsa acordului de congelare în sistem lent a cărnii, conform autorizaţiei veterinare; nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea produselor alimentare, conform indicaţiilor producătorului; diferenţe de preţ între preţul existent la raft faţă de cel de la casa de marcat; comercializarea unor citrice fără informaţii privind interdicţia de consum al cojii tratate; lipsa afişării preţului produselor; comercializarea unor produse fără traducere în limba română a etichetei.
0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments