În județul Iași, unul dintre cei mai mari producători de vin încheie o campanie de toamnă îmbelșugată. Strugurii de la Cotnari au fost culeși de pe cele 1.750 de hectare de vie, iar acum grija producătorului este direcționată spre procesul de vinificație. O tradiție care datează pe aceste meleaguri de peste două mii de ani este astăzi dusă mai departe de o familie de viticultori care și-a asumat responsabilitatea păstrării calității vinului românesc.
Ambiția producătorului din județul Iași este a produce în fiecare an cele mai bune vinuri românești. Dacă alte plantații s-au întinerit cu soiuri străine, aici s-a investit în conservarea celor mai vechi și apreciate soiuri românești.
Noutatea podgoriei din județul Iași sunt spumantele. Obținute după metoda tradițională, cea folosită și de vinificatorii francezi din regiunea Champagne, aceste vinuri deosebite au reușit într-un timp foarte scurt să obțină aprecierea specialiștilor, și, cel mai important, a iubitorilor de vin.
Vinurile prestigioasei crame din județul Iași sunt extrem de apreciate, iar investițiile enorme făcute în ultimii ani au reușit să întinerească imaginea vinului local și să îl îmbogățească cu noi etichete de valoare. Iar dintre vinurile noi, două au fost create special în cadrul programului Deschidem Vinul Românesc, inițiat de Carrefour, care și-a propus să promoveze vinul local și să îl transforme într-un brand de țară, plasându-l pe pe harta internațională a vinurilor de calitate.
Lansat în 2019, programul ”Deschide Vinul Românesc” s-a dezvoltat an de an și a ajuns în prezent la peste 250 de etichete, susținând producătorii locali de vinuri, oferindu-le acces la zona de retail. Astfel, astăzi, Carrefour este un partener important al cramelor mici, mici medii și mari, iar acest model de parteneriat aduce valoare adăugată pentru producători și acționează ca un liant sau ca un convertor de inițiative, care pot fi scalabile la nivel național.
Pe dealurile din satele comunei Cotnari, vinul este mai mult decât tradiție. Este inovație, este viitor pentru oamenii locului și pentru generațiile viitoare. Iar pentru România, vinul reprezintă unul dintre cei mai buni ambasadori, un brand de țară cu care ne mândrim în orice colț al lumii.