CNAIR pregătește lansarea de licitații pentru două dintre cele șase sectoare ale tronsonului montan din autostrada A8, în timp ce porțiunea Moțca – Iași – Ungheni are în continuare mari probleme la nivel de studii, iar finanțarea pare din ce în ce mai îndepărtată.
În cazul tronsonului montan, CNAIR a organizat licitații doar pentru capete: cel estic a fost adjudecat de UMB (s-a dat ordinul de începere a lucrărilor – 6 luni proiectare și 24 luni execuție), iar cel vestic de turci. CNAIR nu a anunțat care vor fi următoarele două sectoare din acest tronson care vor fi scoase la licitații, dar unele informații sunt că este vorba despre porțiuni spre capătul vestic.
Între timp, asociațiile care militează pentru construirea de autostrăzi a criticat modul lent în care se mișcă lucrurile pentru finalizarea studiilor aferente tronsonului Moțca – Iași – Ungheni. APIX.ro redă, mai jos, o informare făcută în acest sens de către Asociația Moldova vrea Autostradă:
„Ședința de progres cu societatea civilă a demonstrat încă o dată faptul că firmele de proiectare care au contracte în derulare cu CNAIR pentru proiectele de infrastructură rutieră mare din zona Moldovei înregistrează întârzieri inacceptabile în ceea ce privește termenele, în contextul unei competiții tot mai acerbe pentru finanțarea construcției de autostrăzi și drumuri expres în România.
Între timp, asociațiile care militează pentru construirea de autostrăzi a criticat modul lent în care se mișcă lucrurile pentru finalizarea studiilor aferente tronsonului Moțca – Iași – Ungheni. APIX.ro redă, mai jos, o informare făcută în acest sens de către Asociația Moldova vrea Autostradă:
„Ședința de progres cu societatea civilă a demonstrat încă o dată faptul că firmele de proiectare care au contracte în derulare cu CNAIR pentru proiectele de infrastructură rutieră mare din zona Moldovei înregistrează întârzieri inacceptabile în ceea ce privește termenele, în contextul unei competiții tot mai acerbe pentru finanțarea construcției de autostrăzi și drumuri expres în România.
Nu înțelegem modul în care proiectantul CONSITRANS alege să-și desfășoare activitatea pe tronsonul Tg-Neamț – Iași – Ungheni al Autostrăzii Unirii, acesta făcând erori inacceptabile cu privire la amplasamentul nodului de la Horlești în ciuda semnalelor publice trase de societatea civilă și de către beneficiarul contractului. Ceea ce inițial părea o eroare materială în documentația depusă pentru obținerea Acordului de Mediu a fost dublată de o adresă către primăria Rediu pentru identificarea proprietarilor pe același amplasament greșit, acest aspect alimentând percepția publică legată de tergiversarea intenționată a acestui proiect de către proiectant.