Reabilitarea căii ferate Roman – Iași – Frontieră va costa un miliard de euro. Se va circula cu 160 km/h

0
124

Proiectul pentru reabilitarea căii ferate Roman – Iași – Frontieră are o valoare de 5 miliarde lei (fără TVA). Linia tranzitează terenuri de pe raza a 22 de unități administrativ-teritoriale și are o lungime de aproximativ de 140 km. În prezent, investiția este în stadiul de obținere a avizelor necesare.
În urma implementării proiectului cu finanțare PNRR, trenurile de călători ar urma să atingă o viteză de 160 km/h, iar cele de marfă de 120 km/h, se arată în documentația tehnică consultată de APIX.ro. În prezent, nu sunt puse în circulație trenuri, din sau spre Iași, care să atingă această viteză, dar Iașul este inclus într-un program național pentru garnituri noi, iar unele achiziții sunt deja în desfășurare.

Reabilitarea căii ferate Roman – Iași – Frontieră va costa un miliard de euro. Se va circula cu 160 km/h

Care sunt principalele disfuncționalități ale căii ferate
starea tehnică precară a liniei, din cauza subfinanțării lucrărilor de întreținere și reparații;
viteze reduse de circulație pentru trenurile de pasageri și marfă pe relația București – estul/nord estul României;
întârzieri în graficul de mers ca urmare a infrastructurii aflate într-o stare de degradare, vitezele comerciale inferioare vitezelor de proiectare pentru secțiunile considerate;
cotă de piață scăzută a căii ferate între București și principalele localități situate pe linia de cale ferată Roman – Iaşi – Frontieră, pe acest coridor calea ferată nu este competitivă în concurența cu rețeaua rutieră;
material rulant și facilități oferite în stațiile CF aflate într-o stare precară, ceea ce reprezintă o deficiență la nivelul întregii rețele feroviare naționale;
grafic de mers ineficient, ceea ce conduce la o productivitate scăzută a personalului și a materialului rulant. Timpi mari de întoarcere și tipare de oprire neregulate, ceea ce reprezintă o problemă generalizată la nivel național;
fiabilitate scăzută și sisteme de semnalizare ineficiente;
capacitate limitată și sisteme de semnalizare redundante.
Pe parcursul lunii iulie, vor avea loc trei dezbateri publice privind acest proiect, după cum APIX.ro a relatat recent: consultările vor avea loc în sălile de ședință din gările Roman (15 iulie), Pașcani (16 iulie) și Iași (17 iulie).
Amintim că, pe raza județului Iași, calea ferată tranzitează teritoriul următoarelor localități: Iași, Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei, Mircești, Hălăucești, Mogosești-Siret, Stolniceni-Prăjescu, Ruginoasa, Heleșteni, Costești, Ion Neculce, Bălțați, Dumești, Lețcani, Miroslava, Holboca și Ungheni. Alte localități tranzitate sunt Roman, Cordun, Săbăoani și Gherăești.

0 0 votes
Article Rating


Articolul precedentOFICIAL S-a stabilit amplasamentul noului stadion din Iași. Va avea conexiuni cu principalele artere rutiere și va costa 80 de milioane de euro
Articolul următorCine sunt politicienii în care românii au încredere? Șoșoacă e cunoscută, dar rău văzută
Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments