Un proiect de HG promovat de Ministerul Dezvoltării cu privire la introducerea unor taxe pentru autovehiculele care circulă în Zonele cu Niveluri Scăzute de Emisii nu va intra în dezbaterea Guvernului.
„Această inițiativă, care are un impact social ridicat și care introduce taxe noi, nu a respectat solicitarea premierului Marcel Ciolacu de a parcurge în prealabil o etapă de consultare publică și de a fi validată politic în interiorul Coaliției de Guvernare. Ca atare, proiectul va fi scos de pe agenda Guvernului”, a transmis PSD.
Proiectul instituia in marile orașe din România, Zonele cu Niveluri Scăzute de Emisii unde circulația autovehiculelor deținute de cetățeni și firme ce nu stabilesc anumite criterii privind noxele aveau circulația limitată iar, în anumite cazuri, permisă doar după plata unei taxe.
Autoturismele erau clasificate în funcție de norma de poluare și de tipul de combustibil:
a) clasa 1- vehicule cu norma de poluare EURO 3/III pe motorină și normele de poluare Euro 2/II, Euro 1/I și non euro;
b) clasa 2 – vehicule cu norma de poluare EURO 4/IV pe motorină și norma de poluare EURO 3/III pe benzină, GPL, GNC și GNL;
c) clasa 3 – vehicule cu norma de poluare EURO 5/V/EEV pe motorină și norma de poluare EURO 4/IV pe benzină GPL, GNC și GNL;
d) clasa 4 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI pe motorină și norma de poluare EURO 5/V/EEV pe benzină, GPL, GNC și GNL;
e) clasa 5 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI pe benzină, GPL, GNC și GNL;
f) clasa verde – vehicule pur electrice, vehicule cu pilă de combustie cu hidrogen.
Cei mai avantajați proprietari de autovehicule erau cei de la clasa 3, 4 și 5.