Montarea semafoarelor din Podu Iloaiei se va incheia in 40 zile si va duce la injumatatirea timpilor de traversare a orasului

0
93

Catalin Urtoi anunta ca montarea semafoarelor reprezinta o varianta utila pana la finalizarea autostrazii Unirii. Operatiunea va fi finalizată în 40 zile (Septembrie 2024) iar valoarea totală a investiției este de 176.000 euro fără TVA. La acest proiect colaborează șapte firme de specialitate, antreprenor fiind Red Spektrum.

„De multe ori, persoane neavizate au aruncat în spațiul public tot felul de informații care nu au nimic comun cu realitatea. De aceea am considerat că ar fi necesar să vin cu câteva detalii tehnice despre acest proiect. Acest proiect a fost o inițiativa a asociației HaiCaSePoate care a apelat în 2023 la sprijinul conducerii DRDP Iași și conducerea Prefecturii Iași de la acea vreme pentru implementarea sa”, a precizat Catalin Urtoi, membru in Consiliul de Administratie CNIR.

Vor fi trei intersectii semaforizate pe raza localității Podu Iloaiei:

– la intersecția DN 28 cu DJ281 (Erbiceni)

– la intersecția DN28 cu Str. Cuza Voda (in dreptul Primariei),

– la intersecția DN28 cu Str. Petru Rares ( în dreptul Farmacie / Piata)

Ciclurile totale de semaforizare (roșu + galben + verde) se vor situa în jurul a 150 secunde (2.5 min)

Timpii de roșu și de verde vor fi variabili în funcție de încărcarea curentă a traficului, momentul din zi/săptămână, vitezele reale de transfer ale vehiculelor etc.

Se vor asigura unde verzi duale și simultane pe ambele sensuri de deplasare Iași – Târgu Frumos, ce vor activa capacitatea maximă de transfer a infrastructurii curente de pe DN28 pe raza localității Podu Iloaiei.

De menționat că, în momentele de vârf se va opera cu până la 35000 de vehicule pe zi. Sistemul va încerca în permanență să activeze și să susțină la 100% capacitatea maximă de transfer a DN28, activată atât la 2 benzi cât și la o bandă pe sens.

Unda verde va fi calibrată la o medie a vitezei de 45km/h deci conducătorii auto ar trebui să respecte întotdeauna viteza legală de 50km/h și să încerce să țină un ritm susținut de deplasare pentru a permite cât mai multor autovehicule să tranziteze acest sector de drum.

Chiar dacă se vor mai forma coloane, trebuie reținut faptul că timpii de descărcare a acestora vor fi mult mai mici decât timpii curenți care nu de puține ori depășesc 60 de minute.

În primele zile/săptămâni de rulare ale sistemului targetăm cel puțin o înjumătățire a timpilor totali de transfer față de cei din prezent.

După ce șoferii se vor obișnui cu sistemul, vor înțelege beneficiile sale imediate și vor implementa ritmul susținut și proactiv de deplasare (e.g. fără stat pe telefon în timp ce conduc, cu demaraje susținute la pornirea de pe loc rosu->verde, eliminarea opririi/staționării pe banda întâi a carosabilului atât pe un sens cât și pe celălalt etc.) ne vom îndrepta cel mai probabil spre 15 minute timp median de transfer în momentele cele mai aglomerate ale săptămânii.

De menționat că, acest sistem de semaforizare operează doar pe raza localității Podu Iloaiei, conducătorii auto fiind obligați în continuare să oprească la calea ferată și să o traverseze cu o viteză mult sub cea calculată și regulamentară, dar și de cele șapte trenuri zilnice pe ruta Podu Iloaiei- Hârlău și retur (un total de 14 trenuri)

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments