Noul crez din biblia românului educat: dacă Insula Iubirii nu e, nimic nu e

0
412

Finala show-ului Insula Iubirii, difuzat pe canalul de televiziune Antena 1, a avut o audiență de circa 1,1 milioane de telespectatori pe minut, asta însemnând o cotă de piață pe publicul comercial de 31%. Practic, un telespectator din trei s-a uitat la ultima ediție a aventurilor din insulă, chit că era o simplă zi de miercuri, nu în weekend, când se presupune că lumea e mai relaxată și doritoare de spectacole televizate.

Subiectul nici nu contează, e la fel de confuz și ridicol ca și la alte emisiuni de același gen, Mireasă pentru fiul meu, Schimb de mame, Acces direct și alte vârfuri de imbecilitate care ating cote amețitoare de audiență în rândul publicului. Să nu uităm că Dan Diaconescu a făcut ditamai partidul datorită enormei notorietăți câștigate prin intermediul emisiunii Dan Diaconescu Direct, în care avea invitați bizari din toate straturile menajeriei sociale.

Reality show – urile au detronat de multă vreme clasicele emisiuni de divertisment. Tot ce a fost actor profesionist de comedie a dispărut din grilele televiziunilor. Nu se mai produc seriale de comedie, nu mai există scenariști, actori, regizori. Nu mai există realizatori de emisiuni culturale, Iosif Sava fiind ultimul reper în această privință, uriaș prin personalitatea lui enciclopedică. George Pruteanu a încercat să-i învețe pe băștinași să vorbească și să scrie corect românește, iar acum Facebookul exhibă un crunt analfabetism în postările „creatorilor de conținut”.

În urmă cu 25 de ani, România încă needucată se uita cu sufletul la gură și se distra copios la producții gen Seinfeld, Taxi, MASH, Cheers, Married and Children, cam tot ce era umor de calitate, bine asezonat cu replici deștepte. Acum, impostura și grobianismul unor amatori lansați pe la emisiuni obscure fac legea pe Tik Tok, acumulând sute de mii de aprecieri și devenind peste noapte influenceri sufocați de admirația puștanilor.

Astăzi, România educată e saturată de webinar-ii de dezvoltare personală, de event-uri, de business communication, de podcasturi, conferințe motivaționale și alte bateri academice ale apei în piuă, în timp ce analfabetismul roade adânc din și-așa firava fibră educațională a patriei.

Dar e bine că un milion de români au vrut să afle finalul epopeii Insula Iubirii, unde au privit extaziați cum Daniel şi Maria s-au despărțit, iar el a plecat cu ispita Mădălina, spre deosebire de cuplul Daiana și Rareș, care au rămas împreună.

5 2 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments