A doua amânare la licitația pentru proiectarea și execuția lotului 1 al Autostrăzii Pașcani-Suceava s-a produs cu trei zile zile înaintea termenului limită de depunere a ofertelor. Acesta trebuia să aibă loc joi, 19 septembrie, ora 15:00, dar luni după-amiază s-a comunicat o nouă amânare. Contrar afirmațiilor ministrului Sorin Grindeanu care declara, vineri, la Suceava, că procedura este pe FIDIC Roșu, ceea ce presupune că proiectul este gata și va fi pus la dispoziția antreprenorului de către beneficiar, de fapt licitația figurează ca fiind pe proiectare și execuție (FIDIC Galben), atât la lotul 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava la care este deja a doua amânare a licitației, cât și la lotul 2.
„Fiind vorba de o lucrare de mari proporții, firmele care vor transmite oferte la licitația (sperăm că nu se va mai amâna licitația și după noul termen) din 19 septembrie …”, menționam într-un articol din Obiectiv de Suceava cu privire la precedenta amânare a licitației stabilită inițial pe 5 septembrie și pentru care, ulterior, s-a decis prelungirea acestui termen cu două săptămâni, adică pe data de 19 septembrie.
Criteriul de atribuire al contractului de proiectare și execuție pentru lotul 1 al tronsonului de la Suceava la Pașcani al autostrăzii A7 a rămas „cel mai bun raport calitate – preț” unde prețul ofertei reprezintă 40% din punctaj, diferența fiind unele criterii tehnice legate de experiența unora dintre membrii echipei de specialiști ai fiecărui ofertant în parte, precum și de garanția acordată suplimentar față de termenul minimal de cinci ani.
Firma de proiectare care depune (în cadrul asocierii de firme) oferta pe partea de realizare a proiectului tehnic al respectivului lot de autostradă trebuie să demonstreze că a dus la bun sfârșit în ultimii 5 ani servicii de elaborare și/sau actualizare și/sau revizuire de Studii de Fezabilitate și/sau Proiecte Tehnice și/sau Proiecte Tehnice și Detalii de Execuție la lucrari de constructie nouă și/sau lărgire și/sau modernizare de drumuri naționale și/sau drumuri expres și/sau autostrăzi, în valoare cumulată de minim 2.500.000 lei fără TVA, la nivelul a maxim 2 contracte.