Documentele interne ale companiilor aeriene arată că marți și miercuri sunt momentele săptămânii în care avioanele decolează cu un grad mediu de ocupare mai mic, iar acest lucru se reflectă adesea în tarife.
Marți și miercuri sunt zilele în care avioanele din Europa zboară, în medie, cu cele mai puţine locuri ocupate.
Conform Corriere della Sera datele provin din analiza documentelor interne și confidențiale a aproximativ zece companii aeriene tradiționale și low-cost.
Criteriul principal în baza căruia companiile calculează tarifele este procentul de locuri pe care companiile reușesc să le vândă la fiecare zbor, iar acest aspect influențează prețul biletelor. Cu cât avionul este mai gol în perioada apropiată de plecare, cu atât este mai promovat către vânzare, iar preţurile sunt mici pentru a „capta” clienți și, prin urmare, pentru a completa pe cât posibil zborul. Întrucât, după cum calculează IATA (Asociația Internațională a Companiilor Aeriene), în primele șapte luni ale acestui an, rata medie de ocupare a aeronavelor în Europa a fost de 83,5%, aceasta înseamnă că o bună parte din avioanele călătoresc adesea pline.
Există însă şi rute care, din cauza numeroaselor zboruri zilnice sau din cauza perioadei, nu încheie ziua cu toate locurile rezervate.
Luni și vineri sunt zilele cu cel mai mare număr de plecări programate (peste 12 mii). Sâmbăta și în zilele de marți-miercuri sunt cele cu mai puține zboruri programate. Deși pentru transportatorii tradiționali sâmbăta este în mod semnificativ vârful minim – oamenii se mișcă puțin în trecut – pentru transportatorii low cost diferența față de marți și miercuri este foarte minimă. Duminica, însă o mare parte dintre pasageri aleg să se întoarcă acasă sau călătoresc din motive de muncă sau de studiu.