Fără o lege în Parlament, A8 ar fi rămas doar un proiect. Saptamana trecuta, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico economici pentru constructia autostrazii Târgu Neamț – Iași – Ungheni, parte din A8.
Fără o lege în Parlament, A8 ar fi rămas doar un proiect
De-a lungul timpului au existat nenumarate piedici in implementarea acestui proiect vital pentru dezvoltarea Moldovei. În lungime totala de circa 92 km, aceasta ar trebui să fie finalizată în trei ani.
Traseul acestui tronson se desfășoară pe teritoriul judeţului Iași, având ca punct de începere localitatea Moțca și tranzitând localitățile Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei, municipiul Iași și Ungheni, unde va avea loc conexiunea cu noul pod la nivel de autostradă peste Prut de la Ungheni.
La ultima dezbatere privind stadiul implementarii Autostrazii Unirii, proiectantul a recunoscut ca fara o lege in Parlament, cel mai probabil proiectul A8 ar fi stagnat. In 2018, legea initiata de ieseanul Petru Movila, a fost aprobata de Parlament cu votul a 261 de deputați. Dupa 6 ani, se lucrează doar pe 18% din traseu, 82% fiind în stadiu de planificare si licitare.
Petre Ene, Director Gen. Adj. Companie Proiectare: “Autostrada de la Letcani, am avut o intreaga lupta de a demonstra ceea ce era deja scris in lege, ca trebuie autostrada. Din acest punct de vedere salut actiunea CNAIR in care a spus ca noi avem o lege si trebuie sa respectam legea“.