Marcel Ciolacu, campanie masivă de imagine pe Tiktok și Instagram: a făcut „storytime cum am băgat România în Schengen” și GRWM

0
52

Marcel Ciolacu, prim-ministrul României și lider al PSD, are o campanie intensă de imagine pe rețelele sociale, axată pe platformele TikTok și Instagram, cu scopul de a ajunge la publicul tânăr, arată o analiză G4Media.ro. Ciolacu a pierdut categoric alegerile prezidențiale după ce s-a clasat pe locul 3 în urma lui Călin Georgescu și a Elenei Lasconi.

Strategia sa integrează tendințe actuale de comunicare online, precum „storytime” – în care povestește cum ar fi contribuit la aderarea României la Schengen – și formate populare precum GRWM („get ready with me”), utilizate frecvent de influenceri.

Într-un clip viral de tip „storytime”, Ciolacu vorbește despre cum „am băgat România” în spațiul Schengen. „Acum doi ani s-a încercat aderarea României la spațiul Schengen și Austria cu Olanda s-au opus”, începe premierul, cu un ton relaxat, așezat la masă, ca între prieteni”.

  • Un videoclip de tip storytime este un format popular pe platformele sociale, în care creatorul de conținut povestește, într-un stil personal, o întâmplare din viața sa sau o situație relevantă, încercând să capteze atenția publicului prin narațiune și autenticitate.

În alte postări, folosește trenduri virale, cum ar fi să posteze videoclipuri pe melodia „Emoții” de la „3 Sud Est” sau să facă referiri la „Chill guy” (o imagine cu un câine animat care stă cu mâinile în buzunar „cuminte” atunci când lucrurile din jurul lui par să o ia razna, ori să combine un videoclip cu el cu un alt videoclip „satisfăcător”, tip ASMR.

Ciolacu apelează pe contul său oficial și la efecte speciale și meme-uri, menite să-l prezinte ca un politician conectat la realitatea generației digitale, după cum a mai arătat G4Media.ro într-o analiză de pe 8 decembrie:Șeful social democraților are 3,7 milioane de aprecieri în total la videoclipurile de pe TikTok până la ora publicării articolului, cu un vârf de ascensiune în săptămâna după ședința Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT) în care s-au discutat documentele serviciilor secrete care au dus la hotărârea CCR de a anula alegerile prezidențiale 2024.

Foto: captură TikTok / Colaj G4Media.ro

Un alt videoclip recent este de tip „Get ready with me” („Hai să ne pregătim de… o nouă zi / un eveniment”) – GRWM, publicat duminică, 15 decembrie, în jurul orei 20, vizionat de peste 4,7 milioane ori pe TikTok și de peste 68.600 de ori pe Instagram, unde a fost apreciat de peste 2.400 de persoane.

În acesta, Ciolacu începe să vorbească din bucătărie: „Hai bună dimineața!”, spune el, după care le arată internauților cum își face cafea la espressor. „Nu e o plăcere să te trezești chiar așa de dimineață. Cred că, la fel ca mulți dintre dumneavoastră, eu unul nu funcționez până nu îmi beau cafeaua”, continuă liderul PSD.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments