Elon Musk, anunt major: „Suma cumulata a cunostintelor umane a fost epuizata in formarea IA”. Ce urmeaza

0
60

Companiile de inteligenta artificiala au ramas fara date pentru antrenarea modelelor lor si au „epuizat” suma cunostintelor umane, a declarat Elon Musk.

Musk a mentionat ca firmele de tehnologie vor trebui sa apeleze la date „sintetice” – sau materiale create de modelele de inteligenta artificiala – pentru a construi si a pune la punct noi sisteme, un proces care are deja loc cu tehnologia care se dezvolta rapid, relateaza The Guardian.

„Suma cumulata a cunostintelor umane a fost epuizata in formarea IA. Asta s-a intamplat practic anul trecut”, a declarat Musk intr-un interviu transmis live pe platforma sa de social media, X.

Modelele AI, cum ar fi modelul GPT-4o care alimenteaza chatbotul ChatGPT, sunt „antrenate” pe o gama vasta de date preluate de pe internet, unde invata, de fapt, sa identifice tipare in acele informatii – ceea ce le permite sa prezica, de exemplu, urmatorul cuvant dintr-o propozitie.

Musk a declarat ca „singura modalitate” de a contracara lipsa de material sursa pentru antrenarea noilor modele este trecerea la date sintetice create de inteligenta artificiala.

Referindu-se la epuizarea rezervelor de date, el a spus: „Singura modalitate de a completa aceste date este cu date sintetice in care … va scrie un fel de eseu sau va veni cu o teza si apoi se va califica si … va trece prin acest proces de autoinvatare”.

Meta, proprietarul Facebook si Instagram, a utilizat date sintetice pentru a-si perfectiona cel mai mare model Llama AI, in timp ce Microsoft a utilizat, de asemenea, continut creat de AI pentru modelul sau Phi-4. Google si OpenAI, compania din spatele ChatGPT, au folosit, de asemenea, date sintetice in activitatea lor AI.

Cu toate acestea, Musk a avertizat, de asemenea, ca obiceiul modelelor AI de a genera „halucinatii” – un termen pentru rezultate inexacte sau fara sens – a reprezentat un pericol pentru procesul de sintetizare a datelor.

El a declarat in cadrul interviului cu Mark Penn, presedintele grupului de publicitate Stagwell, ca halucinatiile au facut ca procesul de utilizare a materialului artificial sa fie „provocator”, deoarece „cum stii daca … a halucinat raspunsul sau este un raspuns real”.

Datele de inalta calitate si controlul asupra acestora reprezinta unul dintre campurile de lupta juridice ale boom-ului IA. OpenAI a recunoscut anul trecut ca ar fi imposibil sa creeze instrumente precum ChatGPT fara acces la materiale protejate prin drepturi de autor, in timp ce industriile creative si editurile solicita compensatii pentru utilizarea rezultatelor lor in procesul de formare a modelului.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments