S-a stabilit castigatorul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru 4 poduri rutiere noi peste Prut. Firma aleasa este SC Like Consulting SRL.
Pod nou Stanca (RO) – Costesti (MD), al cărui amplasament se va desfășura pe teritoriului județului Botoșani și al Raionului Rîșcani, la sud de actualul punct vamal, ce funcționează pe DN29E
Pod nou Bumbata (RO) – Leova (MD), al cărui amplasament va fi localizat în estul României, la nivelul județului Vaslui și în sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova
Pod nou Falciu (RO) – Leca (MD), al cărui amplasament se va desfășura pe teritoriul județului Vaslui și al Raionului Cantemir
Pod nou Raducaneni (RO) – Barboieni (MD), al cărui amplasament se află localizat în estul României, la nivelul județului Iași și în vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni
Pana in 2030 vor fi dublate numarul podurilor rutiere existente. Valoarea totală estimată pentru realizarea primei etape de proiectare a celor 4 poduri peste Prut este de 1.100.000 lei fără TVA, pentru fiecare lot în parte, iar sursa de finanțare este asigurată de la bugetul de stat. Termenul de elaborare a Studiului de Fezabilitate este 12 luni.
În cadrul acestor obiective de investiții, se vor implementa cel puțin următorii indicatori tehnico-economici: pod rutier nou, drum de legătură la infrastructura existentă, punct control frontieră
Drumurile de legătură vor asigura conectivitatea atât cu infrastructura rutieră existentă, cât și cu celelalte proiecte de infrastructură majoră din România, aflate în diferite stadii de implementare, in zona Moldovei, precum: Autostrada Unirii A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) și drumurile de mare viteză Tișița-Albița, Brăila-Focșani, dar și DX Brăila-Galați.
Construcția acestor poduri peste Prut va duce la: eliminarea blocajelor din punctele de trecere a frontierei, creșterea capacității de transport dintre cele două țări, realizarea conectivității Republicii Moldova cu rețelele europene de transport TEN-T, fluidizarea și optimizarea fluxului de transport mărfuri cu camioanele ce trebuie operate în Portul Constanța
Pana acum a fost reabilitat deja primul pod peste Prut după Revoluție, Galați (RO) – Giurgiulești (MD) și s-au demarat procedurile și pentru reabilitarea podurilor:
Albița (RO) – Leușeni (MD): lucrările presupun demolarea podului vechi și reconstrucție pod nou pe 4 benzi
Sculeni (RO) – Sculeni (MD)
Oancea (RO) – Cahul (MD)
De asemenea, se afla în curs de elaborare proiectului tehnic iar în scurt timp, începe constructia primul pod la nivel de autostrada peste Prut de la Ungheni, parte din proiectul Autostrăzii A8, care va avea și punct de trecere a frontierei, interconectând infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).