Compania Națională de Investiții Rutiere a anunțat astăzi că a publicat în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice – SEAP, contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 al Autostrăzii Unirii Moțca-Iași-Ungheni, stabilind termenul limită pentru depunerea ofertelor la 24 martie 2025.
Tronsonul 2 Târgu Frumos-Lețcani, cu o lungime de 28,6 kilometri, are un cost estimat de 5 miliarde lei, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.
Acest proiect prezintă o complexitate tehnică semnificativă și implică diverse provocări pentru constructori, pe traseu fiind incluse următoarele structuri:
– 33 de poduri și pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri, cel mai lung pasaj având 1130 de metri peste râul Bahlui)
– Două tunele
– Trei noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Lețcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28).
Realizarea întregului tronson 2 Târgu Frumos-Lețcani (28,6 km) va dura 46 de luni (10 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție).
Pentru a asigura finalizarea în maximum 14 luni a segmentului de autostradă care va funcționa ca o centură a localității Podu Iloaiei, CNIR va oferi punctaj suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează acest segment de 4 kilometri.
În cadrul contractului vor fi incluse și următoarele lucrări:
– Drum de Legătură cu 2 benzi la DN 28 D, cu o lungime de 5,23 km.
– Drum de Legătură cu 4 benzi la DN 28, cu o lungime de 7,6 km.
– 2 parcări de scurtă durată, un spațiu de servicii tip S 3 și un Centru de Întreținere și Coordonare – CIC.
Anunţul de licitaţie va fi vizibil în SEAP după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Construirea Tronsonului 1 Moţca-Târgu Frumos (27 km), lansat în licitaţie pe 23 ianuarie 2025 şi a tronsonului 2 Târgu Frumos-Leţcani, care asigură legătura municipiului Iaşi la Autostrada Moldovei -A 7 şi mai departe la Autostrada Transilvaniei -A3, reprezintă obiective prioritare ale Companiei.