Brand-urile consacrate care fac mașini electrice au concurență imposibil de bătut. Mașinile electrice nu mai par OZN-uri. Nici ca tehnologie, nici din punct de vedere al costurilor.
Autonomiile cresc de la un an la altul și de la un model la altul, iar stațiile și metodele de încărcare se înmulțesc.
Renault Nissan are o cotă de piață de 60% la mașini electrice de volum. Leaf este cel mai bine vândută mașină electrică (150.000 de bucăți până acum). Chiar dacă prețurile au devenit relativ normale, cel mai ieftin Leaf costă de la 23.000 de euro în sus. Cu ecotichete (subvențiile de la stat), prețurile minime ajung la 18-19.000 euro, în funcție de țara care le emite.
Sunt prețuri bune și tentante, comparativ cu alte oferte în aceleași clase. De exemplu, o mașină similară ca mărime și performanțe, tot Nissan, modelul Pulsar, cu motor diesel de 110 cai (cel de pe Dacii) are 18.000 euro preț de start.
Un tâmplar chinez din Shenyang vine cu o ofertă imposibil de bătut. Mașina lui din lemn e 100% electrică și costă 1.600$. Atât l-a costat pe el, de fapt, ca să o facă. Până și carcasele oglinzilor și volanul sunt din lemn.
Sigur că autonomia e mai mică, de numai 20 de km cu bateriile încărcate complet, dar în cele mai multe cazuri ajunge pentru navetă serviciu-casă. Și viteza este acceptabilă pentru mișcarea în oraș: 50 de km/h.
Liu Fulong vrea să perfecționeze mașina și să vină rapid cu o variantă optimizată pentru orice tip de vreme și nevoi de condus. Asta înseamnă o mașină care să reziste la orice tip de vreme, o autonomie și o viteză maximă de cel puțin două ori mai mari. Chinezul crede că aspectul și originalitatea mașinii o pot transformă într-un hit.
(Sursa: independent.md)