Înfiinţarea Companiei de Transport Public (CTP), noul operator de transport în comun din Iași, a fost aprobată încă din vara anului 2013, dar situaţia juridică a RATP, actualul operator pentru care se cere insolvența, întârzie intrarea în efectivitate. Cu toate acestea, şefii Primăriei vorbesc de reînnoirea parcului auto pe fonduri europene, arată Ziarul de Iași.
„Sunt două acţiuni principale cu noua companie, prima e să facem ca această companie să funcţioneze, iar a doua să avem o societate prin care să putem accesa fonduri europene şi să dotăm compania cu tramvaie moderne“, a spus Gabriel Surdu.
Întrebat când va funcţiona efectiv CTP, viceprimarul a precizat că trebuie mai întâi încheiată procedura de insolvenţă a actualului operator de transport, RATP. „Trebuie să vedem ce se va întâmpla la nivelul instanţei de judecată. Dacă va admite planul de reorganizare, atunci tot RATP va funcţiona timp de trei ani“, a adăugat Surdu. În contextul în care RATP va rămâne principalul operator, regia nu va putea accesa fonduri europene din cauza datoriilor, probabilitatea ca aceasta să-şi reducă din debite fiind destul de redusă, având în vedere pierderile lunare care ajung şi la un milion de lei.
Reprezentanţii PNL Iași au criticat dur joi, politica administraţiei municipiului în domeniul transportului public şi al accesării fondurilor europene. „Primăria a prezentat o listă de proiecte considerate prioritare. Nu ştim cine le consideră prioritare, pentru că ele nu au fost dezbătute public şi nici măcar în faţa Consiliului Local nu au fost prezentate. Sunt proiecte care nu răspund problemelor reale ale ieşenilor, cea mai gravă fiind cea a transportului public. Din 168 milioane euro cât ar costa realizarea proiectelor, nu se prevede nimic pentru achiziţionarea de tramvaie noi şi autobuze. S-a făcut lobby ca acest tip de achiziţii să fie cheltuială eligibilă pe fonduri europene, dar când e vorba, proiectul nu este prioritar“, a declarat liderul consilierilor locali ai PNL, Marius Dangă.
(Sursa: ziaruldeiasi.ro)