Grupul de presă Bursa a lansat luni, săptămânalul Bucarest Hebdo, prima ediţie fiind dedicată libertăţii de exprimare şi libertăţii presei.
Săptămânalul apare în limba franceză atât pe print, cât şi online, iar prima ediţie a fost tipărită în 1.500 de exemplare.
„Bănuiesc că vom menţine tirajul pentru un timp, până să ne descopere cititorii din această nişă”, a declarat, pentru Ziare.com, Florian Goldstein, preşedintele grupului de presă Bursa.
El a explicat şi motivele pentru care s-a decis să lanseze pe piaţa media Bucarest Hebdo, la scurt timp după atentatele de la Pariş care au decimat redacţia revistei de franceză Charlie Hebdo.
„Ne-a şocat uciderea ziariştilor francezi de la Charlie Hebdo, iar faptul că au fost împuşcaţi în timp ce îşi ţineau şedinţa de redacţie ne-a implicat. Pentru noi şedinţa de redacţie este un moment special, când are loc o concentrare virtuală a ziarului de a doua zi. Oroarea nu se risipise a doua zi. Atunci am decis că este momentul să readucem la viaţa publicaţia Bucarest Hebdo.
Titlul „Bucarest Hebdo” este înregistrat la OSIM pe numele uneia dintre societăţile conexe ale grupului de presă Bursă, operaţiune agreată cu fostul proprietar, încă din toamnă anului trecut”, a spus Goldstein.
Preşedintele Bursa a ţinut însă să precizeze că săptămânalul nu este o replică a lui Charlie Hebdo, nefiind o publicaţie de satira.
„Bucarest Hebdo nu este o replică a lui Charlie Hebdo, nu este revistă satirică, ci de informare şi opinie. La noi lucrează graficieni proprii – doi tineri absolvenţi ai masterului de grafică de la Institutul Nicolae Grigorescu, dar mai putem apela şi la colaborarea cu alţi graficieni şi, peste toate, mai sunt şi eu care, la origine, sunt artist platic. De altfel, desenul de pe coperta primei ediţii îmi aparţine”, a mai spus Goldstein.
Întrebat dacă nu se teme că vor exista voci care vor spune că se încearcă exploatarea unei tragedii, dar şi reacţii din partea comunităţii musulmane din România, Florian Goldstein s-a arătat încrezător că experienţa jurnaliştilor va garanta şi succesul publicaţiei.
„Indiferent de realitate există voci. Le-am răspuns deja. Pe de altă parte, dispunem de o experienţă de un sfert de secol de activitate editorială. Astfel că, de fapt, un business plan nu este decât o consemnare în scris a ceea ce ştim, oricum. Vă asigur că în scurt timp vom dispune şi de un business-plan scris. (…)
Da, sunt convins de succes: grupul Bursa practică un jurnalism de calitate, care ar avea succes şi în limba Urdu ori Swahili. Nu există mahomedan care să agreeze că asasinatul este o soluţie. Mă aştept ca ei să aprobe reacţia noastră şi să ne încurajeze, mai ales că grupul nostru de presă este animat de pacifism. Asta se vede încă de la prima ediţie a lui Bucarest Hebdo”.
Bucarest Hebdo va apărea în fiecare luni şi este distribuit, prin reţelele de difuzare a presei, în Bucureşti.
(Sursa: ziare.com)