Producătorul chinez BYD a prezentat ieri, 21 ianuarie, un nou model de SUV cu pretenții premium. Numele, „Tang”, face referire la dinastia omonimă, recunoscută ca fiiind cea mai prosperă dintre dinastiile chineze.
Profilul lui BYD Tang seamănă un pic cu al lui Lexus RX, iar interiorul are ceva din formele regăsite într-un Mercedes modern (inclusiv tabloul de bord complet digital), dar, per ansamblu, stilul mașinii e destul de interesant pentru un model proiectat în China şi destinat pieței locale, scrie autopraomag.ro.
Mai interesant e însă ce se găsește sub caroserie. Grupul propulsor are la bază un motor pe benzină de 2,0 litri, supraalimentat, care dezvoltă 205 CP, plasat frontal. În aceeași zonă mai există un motor electric de 150 CP, în timp ce puntea spate este deservită de încă un motor electric, cu aceleași specificații. În total, automobilul se laudă cu 505 CP, o cifră superioară celei de 416 CP a lui Porsche Cayenne S E-Hybrid, sau a lui Range Rover Hybrid (340 CP).
Combinația celor trei motoare asigură nu mai puțin de patru tipuri de funcționare: electrică (propulsie spate), range-extender 4×4 (motorul termic funcționează ca generator pentru cel electric din față, iar cel din spate este alimentat de la baterii), range-extender 4×2 (similar modului de mai sus, însă doar cu tracțiune față) și un fel de „full-power”, în care toate cele trei propulsoare transmit direct cuplul la roți.
Sub podea există o baterie de acumulatori. Capacitate sa este de 18 kWh şi poate asigura o autonomie de 80 km, în modul electric.
Departamentul de marketing al chinezilor ne propune denumirea „542 Technology”, unde „5” se referă la accelerația 0-100 km/h în sub 5 secunde (mai exact 4,9 secunde, cu nu mai puțin de o secundă mai rapid decât Cayenne hibrid), „4” la tracțiunea integrală, iar „2” la consumul care ar trebui, în condiții ideale, să fie de 2 litri/100 km.
BYD a prezentat momentan două ediții limitate ale modelului – Tang Limited (98 de exemplare, cu preț de circa 42.000 euro) și Tang Ultimate Edition (200 de exemplare), cu un preț aproape dublu, care care se prezintă cu un kit aerodinamic mai agresiv, performanțe mai bune și materiale mai nobile în habitaclu. În mod inedit, prețul de bază al vehiculului în sine nu a fost comunicat, probabil urmând să fie decis în funcție de succesul celor două ediții limitate.
(Sursa: autopraomag.ro)