Mobila românească, tot mai căutată în Germania

0
129

26 de firme producătoare de mobilă din România, reunite pe o suprafaţă mai mare ca oricând, şi-au prezentat produsele la actuala ediţie a târgului de specialitate din Köln – IMM Cologne, transmite Deutsche Welle.

 

Nicicând nu a avut standul României un spaţiu atât de mare la dispoziţie – 930 metri pătraţi şi nicicând calitatea produselor n-a fost atât de ridicată ca anul acesta, mi-a spus, cu vădită mândrie, Constantin Ionescu, consilier APMR (Asociaţia Producătorilor de Mobilă din România). Companiile româneşti au fost găzduite în două hale (3.1 şi 5.1), prezentând mobilier în majoritate din lemn masiv – stejar şi brad – cu finisaje moderne, preponderent în culorile alb şi natur, la care s-au folosit, în bună parte, lacuri pe bază de apă, aşadar ecologice.

 

Cele mai multe dintre firmele româneşti participă de ani de zile la acest târg internaţional de referinţă în materie de mobilă. „Famos” din Odorheiul Secuiesc, de pildă, vine de peste 20 de ani la Köln. Cinci companii din România au expus pentru prima dată la târgul din metropola renană, între care şi una producătoare de mobilier de baie – „Savini due”. O altă societate care şi-a prezentat pentru prima dată produsele la IMM Cologne e „Noul Woodest” din Oradea. Se foloseşte lemn masiv, în special stejar, şi metal, cu finisaje antichizate şi design italian. Prin prezenţa la târgul kölnez, firma speră să-şi mărească exporturile în Germania – ţară situată pe locul al patrulea în clasamentul firmei, după Italia, Spania şi Franţa. În ceea ce-i priveşte pe mai vechii participanţi la IMM, aceştia au înregistrat un plus de cereri pe piaţa germană şi nu numai, în urma participării la ediţia din 2014. Despre criză nu mai vorbeşte astăzi nimeni, mi-a mărturisit Szel Gabor de la Szel Mob, adăugând că în cursul anului trecut compania din Cristuru Secuiesc a reuşit chiar să se extindă.

 

Germania ca principală ţară de export pentru mobila românească câştigă an de an în importanţă. Câteva cifre: în primele opt luni ale anului 2014, industria mobilei din România a vândut, în total, produse în valoare de 1,4 miliarde de euro (6,2% mai mult decât în 2013). Din această sumă, 1,2 miliarde s-au încasat la export. Principala ţară de desfacere pentru mobila românească rămâne pe mai departe Germania cu un volum de 250 de milioane de euro în intervalul de timp numit. Faţă de 2013 s-a înregistrat chiar o creştere de 2,7%. Să mai amintim că din totalul de mărfuri româneşti care ajung pe pieţele internaţionale, mobila ocupă un segment de 3,1%.

Revenind la importanţa pe care o reprezintă Republica Federală pentru producătorii de mobilă, grăitoare sunt şi cele mai recente date statistice. Potrivit preşedintelui Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din Germania, Axel Schramm, germanii cheltuie cel mai mult, la nivel european, pe mobilă şi amenajarea locuinţei. Aşadar se poate privi cu optimism spre viitor, apreciază experţii. Aceştia se bazează pe boomul din domeniul construcţiilor şi pe faptul că germanii au buzunare ceva mai pline…

 

Cum ne amenajăm locuinţa în 2015?

Ce se caută şi ce ne propun producătorii de mobilă de pretutindeni, aflăm vizitând târgul de mobilă din Köln. 1300 de expozanţi din 50 de ţări şi-au prezentat anul acesta produsele. Se foloseşte în continuare mult lemn masiv, înainte de toate stejar, dar şi nuc sau cireş, cu finisaje mătăsoase care scot în evidenţă fibra materialului. Impresionante au fost şi de astă dată obiectele expuse de producătorii şi designerii italieni de la „Riva 1920” – companie cu o vechime de aproape un secol – care folosesc, între altele, piloni vechi de stejar proveniţi din lagunele veneţiene („briccole”), lemn de cedru şi lemn cu o vechime de zeci de mii de ani, bine conservat în mlaştini din Noua Zeelandă.

 

Designerii cu renume, înainte de toate italieni, germani şi scandinavi, s-au decis, în majoritate anul acesta pentru forme rotunjite, finisaje catifelate, materiale naturale (în afară de lemn, de pildă diferite tipuri de piatră naturală pentru blatul de bucătărie), piele, materiale textile din lână sau fetru. Culorile sunt mai degrabă deschise, predominând albul şi culoarea naturală a lemnului, şi în orice caz calde – nuanţe de coniac, portocaliu şi galben. (spre deosebire de culorile reci de negru şi gri, întâlnite des anul trecut). Pernele şi materialele moi, combinate cu formele organice oferă un plus de confort, acesta fiind de alfel unul din cuvintele cheie, am putea spune, ale actualei ediţii a IMM Cologne.

 

O atracţie pentru vizitatorii de specialitate, dar şi pentru publicul larg o reprezintă standurile secţiunii „LivingKitchen”, pe care IMM Cologne o găzduieşte odată la doi ani. Nu doar mobila de bucătărie se bucură de mare interes ci şi aparatura, dispunând de o tehnică tot mai avansată şi de un design plăcut. Aşa de pildă produsele companieie italiene „Barazza”. Fie că e vorba de mobilierul de bucătărie, dormitor sau living întâlnim o combinaţie reuşită între funcţional şi estetic.

Până la finele târgului, pe 25 ianuarie, sunt aşteptaţi peste 150.000 de vizitatori.

 

 

 

(Sursa: dw.de)

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments