Potrivit datelor Euromonitor, românii au cumpărat anul trecut produse pentru animalele de companie de 177 milioane euro, cu 4,8% peste valoarea din 2013. Din această sumă 96% reprezintă hrană.
Astfel, suma medie cheltuită de un român pentru un animal de companie este de 111,2 lei (25 euro), în creştere cu 8,6% faţă de anul anterior, iar pentru acest an este prognozată o sumă de 120,8 lei.
Din cei 753,4 milioane de lei, cât reprezintă valoarea acestei pieţe a mâncării animalelor de companie, 516,7 milioane lei pentru câini, 233 milioane lei pentru pisici şi 3,7 milioane lei pentru alte animale de companie, iar 29,2 milioane lei reprezintă servicii de sănătate, accesorii şi alte produse.
„Piaţa de produse de îngrijire pentru animalele de companie a înregistrat o creştere mai puternică în valoare în 2014, clienţii fiind mai dispuşi la achiziţii şi mai înclinaţi spre îmbunătăţirea bunăstării animalelor lor de companie. Deşi s-au mai înregistrat reduceri ale bugetelor alocate acestor cumpărături, dezvoltarea mărcilor private a motivat consumatorii să investească în produse de îngrijire pentru animalele lor de companie. Prin urmare, pe lângă cei care caută promoţii şi reduceri, s-au putut observa clienţi mult mai bine informaţi. Retailerii au atras proprietarii de animale de companie cu o gamă diversificată de produse, inclusiv pentru cei cu bugete limitate”, se arată în studiul firmei de cercetare Euromonitor.
Paradoxal, potrivit unui studiu de piaţă recent, întreţinerea animalelor de companie este mai ieftină decât a celor aflate în adăposturi. Pentru un maidanez, primăriile cheltuiesc lunar mult mai mult decât cheltuiesc proprietarii de câini de casă. De pildă, în Capitală primarul Sorin Oprescu estima în 2012 costuri de 180 lei/lunar per câine.
În România sunt peste 11 milioane de animale de companie.
Sursa: obiectiv