Pericol maxim: 30 de călători ÎNGHESUIȚI CA SARDELELE pe 18 locuri

0
916

Auto Confort încalcă orice normă de siguranţă rutieră pe un traseu licitat la Consiliul Judeţean. O filmare realizată într-un maxi-taxi care circula pe ruta Păun – Iaşi arată cum șoferul transportă pe una dintre cele mai periculoase zone din Iaşi peste 30 de călători, cu un vehicul de 18 locuri. ARR cere ISCTR să verifice firma. Conducerea societăţii nu comentează faptul că maşinile circulă supraîncărcate. Explicația: folosind o singură mașină, în loc de două, Auto Confort își reduce costurile,

 

Condiţiile de călătorie din interiorul mijloacelor de transport în comun care fac legătura dintre Iaşi şi zona mitropolitană sunt scăpate de sub control. Niciuna dintre instituţiile statului cu atribuţii în astfel de controale – Autoritatea Rutieră Română, Poliţia Rutieră sau Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier nu poate garanta siguranţa pasagerilor.

Aproape niciodată locuitorii satelor din jurul Iaşului care folosesc maşinile firmelor ce au licitat trasee nu au parte de condiţii decente de călătorie. Mult mai grav este că, de multe ori, fugind după profit, firmele de transport nu oferă nici o garanţie că îşi pot duce în siguranţă călătorii. Este cazul firmei Auto Confort din Iaşi, care a circulat cu peste 30 de călători într-un microbuz de maxim 18 locuri. Imaginile surprinse în microbuzul ce venea de la Păun şi la coborâre, în faţa Casei Sindictaelor, sunt grăitoare.

 

O practică frecventă

A călători între Păun şi Iaşi cu microbuzele firmei Auto Confort este o adevărată aventură şi doar cei care folosesc maşinile firmei zilnic se pot obişnui cu senzaţiile şi cu nesiguranţa. Şi asta pentru că societatea ieşeană nu respectă nici o normă de siguranţă când vine vorba despre transportat călători. Având în faţă o provocare importantă, coborâtul Buciumului, cu o pantă medie de 8 grade, şoferii firmei nu se sfiesc să umple maşinile cu pasageri.

Un astfel de caz a fost filmat zilele trecute într-un microbuz Păun – Iaşi al firmei ieşene. Şoferul a călătorit cu aproximativ 30 de pasageri, deşi mijlocul său de transport are 18 locuri. Niciunul dintre călători nu a protestat, pentru că microbuzul, aglomerat peste măsură sau nu, este singura posibilitate de transport către oraş.

„Este o practică frecventă şi nu ar trebui să permită nimeni aşa ceva. Şoferii merg de multe ori cu pasagerii în picioare, încărcaţi peste capacitate, fără să ţină cont de siguranţă. În cazul unei coborâri, dar şi pe drum drept, parametrii tehnici ai maşinii sunt depăşiţi şi frâna sau direcţia pot să funcţioneze imprevizibil. De aceea este interzisă circulaţia cu încărcătură de marfă sau pasageri peste capacitatea admisă”, ne-a spus Constantin Enache, mecanic auto la un service din Iaşi.

 

Nu ai unde să arunci un ac, microbuzul arhiplin se legănă ca o barcă în curbe

Câştigător de licitaţii la CJ

Auto Confort a obţinut, în 2014, mai multe trasee scoase la licitaţie de către Autoritatea Judeţeană de Transport Public din cadrul Consiliului Judeţean Iaşi. Unul dintre traseele cele mai bune este chiar cel Iaşi-Păun şi retur, datorită distanţei scurte a acestuia. Un bilet de călătorie costă 3 lei pe ruta menţionată, iar firma câştigătoare a licitaţiei, Auto Confort, ar trebui să asigure transportul cu ajutorul unui microbuz de 14 locuri. Acestea sunt datele cu care Auto Confort a câştigat licitaţia de traseu, dar, ulterior, prin act adiţional, a obţinut ca, pe ruta din Păun, să circule, la ore de vârf, două microbuze, unul după altul. “Nu vine întotdeauna şi al doilea microbuz, aşa cum ar trebui, şi atunci este extrem de aglomerat. Mai ales dacă asta se întâmplă pe la 12, când pleacă copiii din sat la şcoală în Iaşi”, ne-a spus Gheorghe Apostol, unul dintre sătenii din Păun care folosesc mijloacele de transport ale Auto Confort.

Practic, conducerea firmei taie cheltuielile cu al doilea microbuz care ar trebui să fie pus în circulaţie pe ruta Iaşi – Păun, înghesuind călătorii într-un singur mijloc de transport.

 

La coborâre ies toți și răsuflă ușurați, ca și cum ar fi stat contorsionați într-o valiză

Conducerea Auto Confort: fără comentarii

Când le-a fost comunicat cazul microbuzului de Păun plin până la refuz de pasageri, membrii conducerii Autorităţii Rutiere din România au recunoscut gravitatea. “Este relevant filmul pentru situaţia aceasta. Este foarte grav pentru siguranţa pasagerilor. Din păcate, noi nu putem controla, pentru că doar licenţiem. Deci spunem de ce capacitate este vehiculul şi care este încărcătura maximă pe care o poate avea. Cei care trebuie să verifice acest caz sunt inspectorii de la ISCTR“, a precizat Aurelia Surulescu, directorul general ARR. Conducerea ISCTR nu a comentat în nici un fel faptul că o firmă aproape şi-a dublat capacitatea de transport a microbuzelor dintr-un foc. Nici Adrian Mitrache, administratorul Auto Confort Iaşi, nu a dorit să comenteze situaţia dintr-un microbuz al firmei.

 

Citește și Afacerea IRO: UN MILION DE EURO intră în buzunarul consilierului local Cătălin Cristian

 

Profit suspect de mic

Pentru o firmă care se bate în licitaţii pe trasee de transport în comun din Iaşi, Auto Confort pare să nu aibă mare miză. Mai ales dacă este luat în discuţie profitul de doar 9.389 de lei obţinut în 2013. Trebuie menţionat faptul că profitul minuscul a fost obţinut cu o cifră de afaceri impresionantă: 3,2 milioane de lei.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments