Luni 2 martie la ora 10.00 se marchează, simbolic, începerea lucrărilor de construcţie a noului terminal de pasageri al Aeroportului Internaţional Iaşi.
Acesta va avea 3.600 mp, 6 birouri check-in şi o capacitate de procesare de 320 de pasageri pe oră. T3 va fi dat spre folosinţă în august 2015.
La fel ca şi în cazul altor momente importante din parcursul continuu ascendent al Aeroportului Iaşi, membrii comunităţii ieşene sunt invitaţi să asiste personal la “prima lopată” săpată la temelia noului terminal.
Desfăşurarea evenimentului va avea loc astfel:
– Cuvinte de deschidere din partea reprezentanţilor autorităţilor publice ieşene, în prezenţa mass-media
– Cuvânt de prezentare din partea Constructorului, moment simbolic de marcare
– Realizarea de fotografii, declaraţii de presă
– Finalizare eveniment
„În ultimii doi ani, aţi observat schimbările majore realizate la Aeroportul Iaşi. Am făcut toate demersurile necesare pentru a ne consolida poziţia şi imaginea de aeroport regional principal al Moldovei şi implicit pentru deschiderea economică a judeţelor din regiunea de dezvoltare N-E.
„Inaugurarea lucrărilor de construcţie a noului terminal T3 se înscrie în evoluţia spectaculoasă a dezvoltării şi modernizării Aeroportului Internaţional Iaşi. Gândiţi-vă că am reuşit, în mai puţin de 3 ani, să transformăm Aeroportul Iaşi într-un adevărat nod regional de conectivitate la nivel internaţional, cu cea mai modernă pista de aterizare-decolare din România, cu un număr de pasageri care a crescut continuu şi cu 8 (opt) curse externe directe. Îi invităm să participe la acest eveniment important pentru comunitatea noastră, pe cât mai mulţi ieşeni”, a declarat Cristian AdomnițeiI, preşedinte al Consiliului Judeţean Iaşi.
Reamintim că noul terminal reprezintă ultima etapă din Proiectul „Dezvoltarea şi Modernizarea Aeroportului Internaţional Iaşi” finanţat de Comisia Europeană şi care a prevăzut proiectarea şi execuţia lucrărilor în vederea realizării suprafeţelor de mişcare aeroportuare aferente unei piste noi cu lungimea de 2.400 de metri (realizarea pistei de decolare – aterizare, a căii de rulare, a instalaţiei de balizaj, a canalizării pentru ape pluviale) extinderea platformei şi a drumului perimetral, construcţia unui nou terminal (T3).