Maşinile concept sunt o şansă pentru constructorii auto să-şi încerce măiestria şi să dea frâu liber imaginaţiei.
Reprezintă însă şi un mod de a ispiti clienţii tot mai pretenţioşi. Asemenea vehicule, care vin, parcă, din viitor, au căpătat forma şi pot fi admirate la Salonul auto de la Geneva.
Volanul se deplasează ca un braţ robotizat, astfel încât pasagerul din dreapta poate deveni şofer. Imaginata de designeri elveţieni, „Budii” are un mod „pilot automat”, care desluşeşte obiceiurile şi preferinţele proprietarului. Maşina e capabilă să se conducă singură, graţie senzorilor şi camerei video care depistează obstacolele. Oricând însă, şoferul poate prelua controlul.
Frank Rinderknecht, director general Rinspeed: „Noi nu am renunţat la volan, spre deosebire de maşină fără şofer dezvoltată de Google. Noi credem că asemenea vehicule trebuie să se descurce în siguranţă întâi pe autostradă, apoi, în etapele următoare, pe şoselele din oraş.”
Automobilele viitorului nu doar că se conduc singure. Vor fi capabile şi să-şi schimbe culoarea. „Coconul luminos” vine din Germania şi are o caroserie acoperită cu o ţesătură din fibre speciale, rezistente la intemperii. Culoarea se schimbă datorită unei reţele de LED-uri, care luminează în funcţie de dispoziţia şoferului.
Matthias Raczing, proiect manager EDAG: „Poţi s-o „vopseşti” în orice model doreşti, aşa că aspectul exterior poate fi foarte diferit, dar fără investiţii în utilaje.”
Un constructor auto cu sediul în Litchenstein a venit la Geneva cu conceptul Quantino. Are propulsie electrică, de joasă tensiune, care îi oferă o autonomie impresionantă: 1.000 de kilometri. Nici viteză maximă pe care o poate atinge nu-i de neglijat – 200 de kilometri pe oră.
Infinity, marca de lux de la Nissan, a lansat la Geneva un mini SUV – concept, pentru oraş. Formele fluide şi îndrăzneţe au atras imediat atenţia, iar fanii brandului abia aşteaptă să le regăsească şi la modelele viitoare din producţia de serie.
Sursa: stirileprotv