Într-un an, o familie cheltuieşte 6.450 de lei pentru bunuri destinate consumului casnic, adică vreo 537 de lei pe lună, arată un studiu recent. Indiscutabil, cei mai mulţi bani se duc pe mâncare.
Românii au prins curaj şi au deschis portofelele, intrând mai des prin hiper şi supermarketuri – coşul de cumpărături pentru produsele FMCG (bunuri de larg consum) a crescut cu 2% în 2014 faţă de 2013, arată un studiu recent. O vizită medie la magazin are valoare de 25 de lei, potrivit aceloraşi date, iar 70% din bugetul anual se duce în principal pe mâncare – alimente proaspete (fructe, legume, lactate, carne, panificaţie), dar şi produse alimentare cu termen mai mare de valabilitate (conserve, ulei, făină, mălai). Statisticile oficiale spun că atunci când se aprovizionează, pentru o lună întreagă, fiecare român pune în coş, printre altele, cel puţin trei kilograme de carne, patru litri de lapte, vreo şapte ouă, cam 33 de pâini de 1 leu şi mai bine de patru kilograme de legume, pe care plăteşte, în medie, 200 de lei. Cel puţin tot atât cheltuiesc românii şi pe băuturi, plus produse de îngrijire a casei.
Peste 90% din bugetul de cumpărături al românilor (mai ales din oraşe) a ajuns să meargă către marile lanţuri de magazine. Înainte de criză, comerţul modern (cash&carry, hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de tip discount) număra 570 de magazine. Astăzi, cifra aproape s-a triplat.
Sursa: libertatea