Filme, cărţi şi gastronomie pentru promovarea Uniunii Europene în şcolile din Republica Moldova

0
82

În urma unui ordin emis de Ministerul Educaţiei, în perioada 9-27 martie toate şcolile şi liceele din ţară şi-au luat angajamentul să desfăşoare o amplă campanie de promovare a Uniunii Europene, astfel încât elevii din toate clasele să înţeleagă cât mai bine ideea de integrare europeană.

De la ore de dirigenţie până la ore de culinărie, de la desene până la concursuri tematice, în această perioadă toate instituţiile de învăţământ din Republica Moldova apelează la cele mai inventive modalităţi pentru a spori interesul copiilor şi faţă de ideea de uniune şi integrare europeană. Prin activităţile desfăşurate profesorii îşi propun în primul rând să le prezinte elevilor ce oportunităţi de studii şi dezvoltare le oferă Uniunea Europeană.

 Filme, cărţi şi formule de salut

Liceul Teoretic „Liviu Deleanu” este una dintre instituţiile de învăţământ din Chişinău în care elevii participă în fiecare zi la cel puţin o activitate „europeană”. La intrarea în liceu a fost arborat drapelul Uniunii Europene şi sloganul acesteia „Unitate în diversitate”, iar pe pereţii şcolii sunt lipite desenele copiilor şi diverse poze de la mai multe manifestaţii tematice. În programul de acţiuni al liceului din această perioadă se găsesc activităţi precum familiarizarea cu statele membre ale UE şi valorile lor, cunoaşterea caracteristicilor spaţiului European, expoziţii de cărţi tematice şi discuţii pe marginea acestora. Totodată, elevii urmăresc filme documentare despre UE sau producţii cinematografice celebre create în acest spaţiu şi învaţă formule de salut în mai toate limbile oficiale ale teritoriului european. Ala Gherman, directoarea Liceului Teoretic „Liviu Deleanu” spune că profesorii încearcă să le aducă elevilor cât mai multe exemple concrete care să le arate ce înseamnă o viaţă europeană. „Invităm oameni care au călătorit mult, foşti elevi de-ai noştri care să le povestească elevilor într-o manieră interesantă despre viaţa din ţările europene. Mai ales că ei sunt mai ascultători şi atenţi când în faţa lor vin tineri mai apropiaţi de vârsta lor. Le vorbim despre şcolile, universităţile, proiectele internaţionale şi schimburile de experienţă dintre tineri ce au loc în întreaga Uniune Europeană, datorită oportunităţilor de mobilitate academică”.

Elevii gătesc bucate europene

Şi în instituţiile din celelalte localităţi ale ţării se desfăşoară campania de familiarizare cu istoria, tradiţiile, limbile şi obiectivele turistice ale statelor membrelor UE. Tatiana Crăciun, director al gimnaziului din satul Hârtop, raionul Cimişlia afirmă că directorii au fost informaţi şi îndemnaţi de Ministerul Educaţiei să organizeze cât mai multe activităţi interesante pentru copii. „Careurile le începem cu intonarea imnului Uniunii European. Drapelul este arborat în holul gimnaziului. Orele de dirigenţie în această perioadă sunt orientate către discuţii şi prezentări despre Uniunea Europeană. Plănuim ca într-una din zile fiecare clasă să aleagă o ţară membră UE, să se documenteze despre gastronomia acesteia şi să gătească împreună ceva cu specific tradiţional francez, italian ori spaniol, de exemplu. Copiii sunt foarte deschişi şi veseli când vine vorba de activităţi extracurriculare”, povesteşte directoarea gimnaziului din Hîrtop.

 Campanie de promovare a UE, în Găgăuzia

 Campania de promovare a Uniunii Europene a ajuns şi în Găgăuzia. Svetlana Stoianov, directoarea Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” din Comrat spune că pregăteşte chiar şi un centru informaţional unde elevii să poată găsi răspuns la orice întrebare legată de Uniunea Europeană. „Noi avem un parteneriat cu universitatea „Dunărea de jos” din Galaţi şi cu studenţii basarabeni de acolo. Ei ne vor ajuta în timpul apropiat să punem pe picoare un centru informaţional. Acum pe holuri avem steguleţele fiecărui stat european cu panouri informative. Am organizat concursuri de desen cu tematica „Europa la noi acasă”. Copiii învaţă despre UE şi la orele de limbă engleză şi franceză. La orele de dirigenţie se vorbeşte despre simbolurile şi valorile europene. La finalul campaniei de pe 27 martie planificăm organizarea unui iarmaroc unde să se găsească tot felul de bucate, tablouri, obiecte care să demonstreze tradiţiile şi obiceiurile faimoase din Europa”, afirmă Svetlana Stoianov.

 

 

 

 

Sursa: adevarul

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments