MINUNEA RATP Iași. Un milion de lei profit, după ce ani de zile a fost în pragul falimentului

0
62

Regia ieșeană de transport în comun a înregistrat, în 2014, un profit net de aproape un milion de lei, informează „Ziarul de Iași”. Este pentru prima oară în ultimii ani când RATP iese pe plus.

 

„Profitul de 977.722 va fi utilizat pentru acoperirea pierderilor din anii precedenţi“, se arată în bilanţul contabil pe 2014 care va fi supus aprobării consilierilor locali în şedinţa plenului de săptămâna viitoare

 

Potrivit documentului, veniturile totale ale RATP s-au cifrat la 84,9 milioane lei, iar cheltuielile la 83,6 milioane lei, rezultând un profit brut de 1,3 milioane lei. „Pon­derea cea mai mare în structura veniturilor totale o au veniturile din activitatea de exploatare (99,95 %), din care venituri din vânzări de bilete şi abonamente 52,87 %, iar veniturile din subvenţii şi transfe­ruri de exploatare aferente cifrei de afaceri nete, 34,82 %“, se arată în documentul citat.

 

Conducerea RATP a explicat că înregistrarea profitului a fost posibilă în urma economiilor realizate la cheltuielile privind bunurile şi serviciile, urmare a unor costuri mai mici cu motorina. O altă cauză a fost intrarea în procedură de insolvenţă (august 2014), în contextul în care nu au fost mai fost calculate penalităţi la datoriile istorice ale regiei către bugetul de stat. În 2013, RATP înregistra debite de 179 milioane lei, iar, în 2014, acestea au ajuns la 189 milioane lei, 93% din această sumă reprezentând datoriile către stat.

 

Conform bilanţului contabil, o cauză pentru datoriile mari ale regiei constă în „acordarea unui număr mare de gratuităţi şi acoperirea parţială a acestora cu fonduri de la buget şi neacordarea sau acordarea cu întârziere a subvenţiilor cuvenite“.

 

Potrivit administratorului special al RATP, Maricel Ghercă, la nivelul lunii decembrie 2014, datoriile Primăriei către regie se cifrau la aproape 40 milioane lei.

 

(Sursa: ziaruldeiasi.ro)

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments