Capcană de proporţii pe piaţa auto. Samsarii din România vând epave pe patru roți la prețuri de mașini nou-nouțe

0
1605

Zeci de mii de maşini nou – nouţe au fost inundate de ploile masive căzute în iunie în Germania. Pe piaţa auto din Iaşi există semnale că autoturismele, după ce au fost scoase din ape, uscate ca pijamalele pe sârmă şi cu mici reparaţii, au fost scoase la vânzare la super preţuri. Un chilipir riscant, zic mecanicii auto.

 

Maşini second hand nerulate la preţuri imbatabile. În fapt o mare ţeapă. Inundaţiile devastatoare din iunie au afectat zeci de mii de maşini noi în Germania. După ce au fost uscate şi au suferit reparaţii, au fost scoase la vânzare. Dealerii din Iaşi au deja semnale clare. „Vin oameni în showroom şi spun să le dăm preţuri mici, că ei au găsit în Germania super preţ”, a spus, pentru 7est, şeful unei reprezentanţe auto din Iaşi. Despre aceste maşini, specialiştii spun că trebuie privite cu circumspecţie maximă. “La o maşină, instalaţia electrică e cea mai pretenţioasă. La o astfel de maşină inundată vor fi mereu probleme”, a declarat Adi Zboiu, proprietarul service-ului Pulstar.

 

Imaginile dezastrului

Presa auto din România a publicat, în vară, imaginile dezastrului din Germania. Zeci de maşini VW, BMW şi Jaguar, înghiţite efectiv de ape. Doar despre VW a fost avansată o cifră de 28.000 de maşini deteriorate. Compania germană a fost obligată să investească milioane de euro pentru reparaţii. O mare parte din maşini au fost repuse în vânzare cu discounturi atrăgătoare, între 3.000 şi 5.000 de euro. Samsarii din România care trăiesc din comerţul cu maşini second hand pe relaţia cu Germania, au simţit imediat oportunitate. Le-au cumpărat şi acum încearcă să le revândă în ţară.

 

Un samsar de maşini din Galaţi susţine că în vestul ţării, la Sălaj, sunt aduse maşini deteriorate şi refăcute, din mai multe, una singură ce pare ca nouă. Sunt aşa numitele maşini „lego”. Şi cele inundate în Germania ar putea trece prin mâinile acestor escroci

 

Ce riscuri sunt

Şefii reprezentanţelor auto din Iaşi, care comercializează maşini noi, au simţit imediat presiunea. „Aceste maşini inundate ajung în final tot la clienţi, dar nu prin reprezentanţe, ci prin diferiţi samsari care le spun clienţilor că au ponturi. Aşa vin în showroom potenţialii clienţi şi ne cer să le dăm preţuri mici, că au găsit în Germania super preţ”, a spus şeful unei reprezentanţe din Iaşi.

Despre riscurile la care se expune cel ce cumpără o maşină ce a fost inundată, a vorbit Adi Zboiu, patronul service-ului Pulstar. “Să spunem că tapiţeria se spală, rugina nu intră. Dacă motorul nu a fost uscat bine înainte de pornire, vor fi probleme. Dar cele mai mari vor fi la calculator, la bord, de fapt la întreaga instalaţie electrică. E cea mai pretenţioasă”, a afirmat Zboiu.

 

 

Reacţii pe forumuri auto:

Să le dea de pomană, că mă abonez şi eu, promit să o spăl cu periuţa de dinţi

Ce va fi cu computerul maşinii? Eu zic că totul s-a stricat la ele!

Maşinile alea au fost acoperite de ape. Au stat în apă! Crezi că dacă ai sări cu maşina în lac ar mai fi bună de ceva?

Păi să scadă un 20-30% din preţ şi eu-s primul client, caroseria-i galvanizată, aşa că în loc de 10 ani garanţie mi-ajunge şi 7. Eu am un Passat cumpărat când avea 4 ani (plus 9 de când îl am) şi nu am văzut o cât de mică pată de rugină

Nu au ce remedieri să facă, instalaţia electrică la aşa ceva este dusă şi totodată cd-player, LCD computer de bord, clima, tapiţeria la fel, motorul dacă a intrat apă în el se schimbă. Poate să păstreze caroseria, jantele, planetarele, discuri frână, plasticul. Nu au cum să trimită cu defecte, o asemenea maşina este compromisă prea mult ca să funcţioneze doar după ce au făcut mici retuşuri

Le aşteptăm în România, la ofertă specială

Să aibă şi taxa de înmatriculare plătită, dacă se poate.

Dacă ar scârţâi un pic, nu-i nimic, îmi iau şi eu una dacă tot e chilipir

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments