Piaţa publicităţii din România va înregistra o scădere de 3,6% anul acesta, Internetul fiind singurul tip de media în creştere din ţara noastră.
Astfel, Internetul va înregistra în continuare creşteri, o contribuţie majoră venind din partea segmentului de performance media, se arată în cel mai recent raport al Zenith Optimedia – Advertising Expenditure Forecasts, potrivit Mediafax.
Internetul va ajunge, în 2013, la o cotă de 12% din totalul consumului de publicitate din ţara noastră, se precizează într-un comunicat al Zenith Optimedia.
Investiţiile în domeniul televiziunii se află într-o scădere de 3% faţă de anul 2012, iar presa scrisă este cel mai afectat tip de media, intregistrandu-se o scădere de 15% în cazul ziarelor şi de 10% în cazul revistelor. Zenith Optimedia anticipează că piaţa publicităţii va începe să crească în 2014 şi va continua în anul următor.
Radioul şi presa scrisă, cele mai mici venituri din publicitate în 2011
Datele raportului mai arată că piaţa mondială de publicitate înregistrează în 2013 o creştere de 3,5%, aceeaşi rată fiind valabilă şi în anul precedent. Zenith Optimedia preconizează o creştere mai mare pentru următorii doi ani, respectiv de 5,1% în 2014 şi de 5,9% în 2015. Acest lucru se datorează, în principal, redresării economiei europene.
„Stabilitatea creşterii consumului de publicitate la nivel global în acest an, un an fără evenimente majore precum Jocurile Olimpice şi alegerile din Statele Unite, reflectă faptul că redresarea pieţei de publicitate este pe drumul cel bun, cu promisiuni de creştere şi mai mare în anii 2014 şi 2015.
Amplificarea segmentului de telefonie mobilă joacă un rol decisiv în creşterea advertising-ului la nivel global”, a precizat Steve King, CEO al reţelei internaţionale a Zenith Optimedia.
(Sursa: ziare.com)