Investiţiile făcute în ultimii doi ani de Aeroportul Internaţional Iaşi în ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii aeroportuare şi a portofoliului de rute directe din Iaşi au început să dea rezultate remarcabile.
Aeroportul Iaşi a încheiat anul trecut cu o cifră de 381.000 de pasageri, depăşind astfel propria estimare, de 350.000 de pasageri, cifra care îi asigură aerogării ieşene, în acest moment, locul al treilea în rândul aeroporturilor regionale din ţară, după Cluj şi Timişoara. Menţionăm faptul că în această cifră – de 381.000 – nu sunt cuprinşi membrii echipajului şi copiii sub vârsta de 2 ani. În plus, datele centralizate de companiile aeriene privind traficul de pasageri pe Aeroportul din Iaşi în 2016 sunt foarte optimiste – peste 700.000, dublu faţă de anul trecut. De asemenea, în 2015 Aeroportul Iaşi a cunoscut o evoluţie importanta în ceea ce priveşte numărul mişcărilor de aeronave, cu 16 % mai multe faţă de 2014.
„Faptul că am reuşit să atingem o cifră care depăşeşte propria prognoza, de peste 380.000, este o certitudine că Aeroportul Internaţional Iaşi s-a dezvoltat într-un timp foarte scurt. În 2015 am suplimentat numărul de rute directe operate de două companii şi am devenit baza aeriană pentru un al treilea operator aerian. Se remarcă o evoluţie spectaculoasă a numărului de pasageri care au ales serviciile Aeroportului din Iaşi faţă de anul 2014, când au fost înregistraţi peste 273.000 de pasageri, iar pentru anul viitor estimăm o cifră dublă, fapt ce ne va obliga să regândim capacitatea de procesare a pasagerilor.
Ocuparea podiumului aeroporturilor regionale din România, prin clasarea Aeroportului Internaţional Iaşi pe locul III în ceea ce priveşte traficul de pasageri, după aeroporturile Cluj şi Timişoara, reface astfel axa istorică a acestor oraşe de dimensiuni, valori şi potenţial apropiate”, a declarat Marius Bodea, preşedintele C. A. al Aeroportului Internaţional Iaşi.
Din acest an, Aeroportul Iaşi le oferă pasagerilor 16 zboruri externe operate de 4 companii diferite. 5 destinaţii externe noi, anunţate încă de anul trecut, vor fi lansate în curând: cu Blue Air spre Barcelona (27 martie), Bruxelles (30 martie), Koln (3 iunie), iar cu Wizz Air spre Larnaca (1 iulie) şi Catania (3 iulie). Totodată, vor fi introduse curse care deja există în portofoliul de rute al Aeroportului Iaşi (Bologna, Roma, Tel Aviv), dar care sunt operate de alte companii, în timp ce zboruri, precum Londra şi Milano, îşi vor mări frecvenţă. Şi tot din acest an, o a treia companie aeriena care deja operează zboruri de la Iaşi va avea baza în capitala Moldovei, fapt ce confirmă încă o dată că Iaşul are potenţial.
În 2016 Aeroportul Iaşi va continua demersurile privind înfiinţarea de noi rute externe directe, iar strategia următoare va fi găsirea unor legături cu hub-uri mari ale lumii, care să asigure transferul transcontinental prin legături foarte bune. Nu în ultimul rând, se va urmări conectarea Iaşului cu zone din nordul Europei. Noutatea în 2016, în ceee ce priveşte diversificarea portofoliului de rute, este deschiderea de curse interne, existând cerere mare în acest sens.
„Dorim consolidarea relaţiilor, a portofoliului de rute cu partenerii noştri actuali, pentru care ne vom implica foarte serios. Credem în ideea de respect reciproc faţă de cei care au participat alături de noi la acest amplu proces de dezvoltare. Speram, totodată, că anul 2016 să aducă şi parteneri noi, dacă ne referim la companii aeriene, însă detaliile acestui deziderat pot fi anunţate doar dacă aceste discuţii se concretizează. Oricum, sperăm că în curând să putem confirma deschiderea rutei interne Iasi-Timisoara, şi este foarte probabil că tot în în 2016, chiar dacă abia spre sfârşitul anulului, să se poată zbura direct de la Iaşi spre Madrid, o destinaţie extrem de solicitată în ultima perioadă ”, a declarat Marius Bodea, preşedintele C. A. al Aeroportului Internaţional Iaşi.