Dacia 1300, mașina românului, a fost un real succes pe plaiurile mioritice. Puțini sunt cei care își mai amintesc faptul că în anii ’80, automobilul Dacia 1300 avea câteva opțiuni.
Iată cinci dintre acestea menționate în cartea „Dacia 1300, echipamente speciale si accesorii complementare” de Mondiru si Mihai:
1. Stabilizator de viteză
Asemeni unui pilot automat, stabilizatorul permitea șoferului să circule la o viteză constantă, fără să apese pedala de accelerație cu piciorul. Astfel spus, era vorba despre un „pilot automat” manual, nu digital.
2. Aparat de masură magnetoelectric
Pentru că Dacia 1300 nu venea dotată cu un turometru, acesta era opțional. Turometrul de bord MT2 se monta fie într-un panou, fie direct pe un picior, în bord. Acesta îi permitea șoferului să citească o turație de maximum 8000 rpm.
3. Dispozitiv de dezaburire a geamului din spate
Acest dispozitiv era opțional până în 1976, când inginerii de la Dacia l-au montat pe toate automobilele. Dispozitivul opțional era o pânză care se lipea direct pe interiorul lunetei și emana căldură cu ajutorul unei rezistențe.
4. Aparat de radio
Cine nu și-ar fi dorit să aibă parte de muzică în mașină? Aparatele de radio Predeal sau Lira, fără casetofon, erau opționale. Acestea aveau un singur canal, de la care sunetul se ducea într-un singur difuzor central.
5. Frigiderul Fram
Nu, nu era vorba despre Fram, ursul Polar, ci despre un frigider de portbagaj cu același nume. Acesta avea o lungime de 44 centimetri și se fixa cu o curea în portabgaj, asemeni roții de rezereve.
(Sursa: auto-bild.ro)