Vânzările mărcii Dacia la nivel mondial au totalizat anul trecut 550.920 de unități, în creștere cu 7,7% față de 2014. În același timp, grupul Renault a înregistrat o majorare cu doar 3,3% a vânzărilor până la 2,8 milioane de unități. În România, Dacia deține o cotă de piață de circa 33%.
Conform lui Jan Ptacek, directorul general al diviziei Renault Commercial Roumanie, cel mai căutat model Dacia în 2015, la nivel mondial, a fost Sandero, inclusiv varianta Stepway (185.584 unități), cu circa 80% dintre vânzări în Europa Occidentală. Pe locul secund în clasamentul vânzărilor Dacia se află micul SUV Duster (165.275 unități), în timp ce locurile următoare sunt ocupate de Logan (101.677 unități), Dokker (65.114 unități) și Lodgy (33.000 unități), ultimele două fiind produse exclusiv la uzina grupului Renault din Maroc.
Un sfert din Renault Group
Marca Dacia este cea care, și în 2015, a asigurat creșterea susținută a vânzărilor întregului grup Renault. Astfel, în timp ce vânzările mărcii principale, Renault, s-au majorat anul trecut cu doar 2,4%, iar cele ale subsidiarei coreene Samsung au scăzut cu 2,6%, Dacia a raportat o creștere cu 7,7%. Asta a făcut ca, în 2015, întregul grup să comercializeze 2,8 milioane de mașini (+3,3%). Practic, fiecare a cincea mașină comercializată de grupul Renault poartă sigla Dacia. Este însă demn de luat în calcul că doar ceva mai mult de 340.000 de unități Dacia au fost produse la uzina din Mioveni, restul provenind de la alte uzine ale grupului.
Citește continuarea pe Capital