Ford va renunţa la unele modele în Europa pentru a lansa cinci SUV-uri noi sau restilizate în următorii trei ani, pe fondul majorării cererii pentru aceste vehicule profitabile pe plan global, în urma declinului preţului ţiţeiului, a afirmat miercuri Jim Farley, şeful operaţiunilor europene, transmit Reuters, MarketWatch şi Bloomberg.
Ford se aşteaptă la creşterea cu 30% a vânzărilor de SUV-uri în Europa anul acesta, la peste 200.000 de unităţi. Compania va adăuga produse noi sau restilizate, cum ar fi SUV-urile Kuga şi Edge, modelul de vârf Focus RS şi vehicule electrice şi hibride, pentru a majora pe termen lung marja profitului operaţional la 6 – 8%, de la 1% anul trecut, a anunţat Jim Farley, transmite Capital.
Ford continuă programul de restructurare în urma căruia constructorul auto a închis trei fabrici din Europa (una în Belgia şi două în Marea Britanie) şi a concediat sute de angajaţi. Programul a stabilizat operaţiunile Ford în Europa şi a ajutat la majorarea gradului de utilizare a capacităţilor de producţie la aproximativ 90%. La unele din fabricile Ford, inclusiv cea din Valencia (Spania), se lucrează şase zile pe săptămână, în trei schimburi, dar uzina din România, unde este produs modelul B-Max, încă nu funcţionează la capacitate optimă, a declarat Farley.
Acesta a adăugat că Ford va concedia în Europa sute de angajaţi din structurile administrative pentru a-şi reduce anual costurile cu 200 milioane de dolari. Majoritatea celor 10.000 de angajaţi ai Ford din Europa sunt în Marea Britanie şi Germania. Ford obţine aproximativ 19% din venituri din Europa, unde a redevenit profitabil anul trecut, după ce în perioada 2012 – 2014 a înregistrat pierderi de peste trei miliarde de dolari. Compania a raportat un profit operaţional înainte de taxe de 259 milioane de dolari în 2015, după majorarea vânzărilor cu 10%, la aproximativ 1,5 milioane de vehicule.
„Obiectivul Ford este foarte simplu. Obţinerea unei profitabilităţi sustenabile”, a afirmat Jim Farley. Acesta nu a dorit să precizeze ce modele vor fi eliminate dar anul trecut vânzările de dubiţe B-Max şi S- Max au înregistrat scăderi de peste 10%, europenii preferând crossover-urile şi SUV-urile. Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România.
(Sursa: capital.ro)