Telefonul mobil a depășit, de multă vreme, statutul de banală unealtă de comunicare, iar în zilele noastre a devenit o extensie a corpului nostru, un obiect pe care încercăm să-l customizăm după “chipul și asemănarea” noastră.
Un studiu recent, realizat de Flurry Analytics și citat de Statista.com, arată că, în anul 2015, numărul aplicațiilor de personalizare a telefonului mobil (tastatură cu emoji, teme de fundal statice și dinamice etc.) a crescut cu 332% față de anul 2014, arătând tendința consumatorului de a personaliza acest obiect în funcție de personalitatea sa. În același timp, studiul mai arată că numărul aplicațiilor de tip știri și reviste a crescut cu 135%, al aplicațiilor de tip “utilities and productivity”, cu 125%, al aplicațiilor referitoare la lifestyle și shopping, cu 81%, al programelor de turism și navigație, cu 54%, al aplicațiilor de sport, cu 53%, al aplicațiilor de sănătate și fitness, cu 52%, al aplicațiilor de tip mesagerie și social, cu 51%, al aplicațiilor de muzică și divertisment, cu 21%, iar numărul de jocuri descărcate a scăzut cu 1%, în raport cu anul 2014.
Psiholog: Tendința de a “îmbrăca” obiectele ca noi este una naturală, apare în copilarie
“Ca orice lucru de care ne atașăm – fie că este vorba de o ființă umană sau obiect – avem tendința naturală de a încerca să transferăm din elementele care ne definesc, pentru a ne simți confortabili cu acel obiect. Spre exemplu, fetițele îmbracă păpușile astfel încât să se încerce o proiecție a personalității lor în acele obiecte. De cealaltă parte, băiețeii își tunează mașinuțele de jucărie astfel încât să reflecte părți ale personalității lor: mai nervoase, mai elegante, mai sport etc. Aceeași tendință de comportament în relație cu obiectele se întâlnește și la adulți, pe care îi putem considera, din acest punct de vedere, copii mai mari. Desktop-urile calculatoarelor erau de multă vreme personalizate, printr-o anumită imagine de fundal, prin schimbarea culorii bării de Start și a mărimii icon-urilor etc. Era inevitabil ca această tendință natura a omului de a-și proiecta propria imagine în obiecte să nu se răsfrângă și asupra telefoanelor mobile. Nu este nimic în neregulă cu asta”, ne explică psihologul Dan Ivănescu, președintele Asociației Sănătate Mintală pentru Calitatea Vieții.
Sursă studiu: http://www.statista.com/chart/4267/fastest-growing-app-categories-in-2015/