Peste jumătate dintre români consideră limba engleză utilă pentru dezvoltarea lor personală

0
124

Limba engleză este considerată de către 59% dintre români ca fiind limba străină cea mai utilă pentru dezvoltarea lor personală, potrivit Eurobarometrelor, citate de Statista.com. Cu toate acestea, procentul de 59% clasează țara noastră la finalul clasamentului Uniunii Europene privind conștientizarea importanței unei limbi străine, alături de țări precum Portugalia, Bulgaria sau Cehia.

 

Expertul în educație Ștefania Filip, coordonatorul Centrului Internațional Helen Doron English, consideră că numărul relativ mare de persoane din țara noastră care conștentizează necesitatea cunoașterii limbii engleze la un nivel cel puțin mediu este în creștere an de an, în contextul globalizării, pe care tinerii părinți și adolescenții îl resimt mai mult decât toate generațiile precedente.

 

„Există o percepție general, care este redată în aproape fiecare discuție cu părintii, privind modul în care copiii se vor adapta pe viitor unei societăți globale, iar aceasta se traduce în grija părinților pentru o educație completă. Părinții mai tineri acordă tot mai multă atenție necesității de a cunoaște limba engleză la un nivel care să le permită copiilor să se poată adapta circumstanțelor globalizării. Deschiderea pentru învățarea limbii engleze crește cu fiecare an, iar cursurile specializate în predarea limbii engleze devin tot mai sofisticate, de la învățarea limbii engleze ca limba maternă cu metode specializate, până la diversitatea de accente ale limbii engleze din întreaga lume, pe care copiii au nevoie să le înțeleagă pentru a putea comunica ușor cu oricine, în orice circumstanțe. Cuvântul-cheie devine comunicarea facilă între persoane din diferite colțuri ale lumii ce vorbesc aceeași limbă de circulație internațională “, declară Ștefania Filip, master francizor pentru Helen Doron English România Sud-Est.

 

Totodată, expertul în educație este de părere că, în cadrul Uniunii Europene, un sistem lingvistic comun începe să se dezvolte în vederea creării unui mediu profesional complex al viitorului, unde comunicarea se poate realiza facil între diverși membri ai societății europene și internaționale cu care viitorii adulți întră în contact tot mai des.â

 

„Copiii și adolescenții care deprind abilități de nivel mediu și avansat, în învățarea unei limbi străine de circulație internațională, își cresc considerabil șansele de a reuși și de a se adapta pe viitor. Limba engleză este o disciplină fundamentală pentru programa educațională a unui copil și asta deoarece România trebuie să țină pasul cu trendul mondial, în care importanța limbii engleze în plan internațional devine tot mai vizibilă și mai pronunțată. Atunci când un copil își poate formula un discurs coerent și natural în limba engleză, sprijinit de motivare constantă, putem observa o tranziție facilă către un tânăr adult ce se poate adapta rapid în medii profesionale variate”, conchide Ștefania Filip, coordonatorul Centrului Internațional Helen Doron English în Romania.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments