Cele zece lucruri care iţi strică maşina

0
102

Iată zece lucruri mici cărora poate nu le dai foarte mare importanţă în viaţa de şofer cotidiană, însă care pot duce la degradarea puternică a maşinii tale. Ia în considerare lista de mai jos pentru a evita cheltuieli dureroase, atenționează cei de la Pro Motor.

 

 1. Piciorul pe ambreiaj
Susţinerea piciorului pe ambreiaj nu face bine sănătăţii generale a maşinii tale. Chiar dacă ai impresia că nu se întâmplă nimic, ambreiajul are de suferit ducând la uzarea prematură a acestuia. Indiferent dacă te deplasezi în oraş sau în mediul urban nu este indicat să atingi pedala de ambreiaj atunci când maşina rulează. Pentru “odihna” piciorului stâng există a “patra pedală” – un loc special conceput pentru a susţine piciorul stâng lângă pedala de ambreiaj.

2. Utilizarea parţială a cursei ambreiajului
Transmisia este elementul cheie sau mai bine spus ansamblul mecanic responsabil cu punerea în mişcare a maşinii. Ambreiajul şi cutia de viteze sunt legătura dintre şofer şi motor. Pentru a putea schimba treptele de viteze, adică să acţionăm angrenajele din cutia de viteze, trebuie să decuplăm transmiterea fluxului de putere de la motor prin apăsarea ambreiajului. Acest lucru este învăţat încă din prima oră de la şcoala de şoferi. Ceea ce nu se spune acolo este faptul că este necesar să apăsăm ambreiajul până la capătul cursei pentru a evita distrugerea dinţilor pinioanelor care angrenează în cutia de viteze.

3. Utilizarea motorului în regim subturat
Foarte multă lume utilizează acest “procedeu” pentru a încerca să reducă consumul de carburant, respectiv costul per kilomentru. Partea proastă al acestui “artificiu” este că după un timp, în care se obţine o reducere a consumului de carburant, preţul pentru efectele secundare produse de acest regim de utilizare a motorului va fi foarte mare. Pot să “cadă” injectoarele, catalizatorul, turbina etc.

4. Nerespectarea intervalelor de revizie
Producătorul de maşini precizează foarte clar un interval de kilometri în care trebuie efectuată revizia. Adică, producătorul spune ce anume trebuie schimbat şi foarte important la ce număr de kilometri. Este necesar să respectaţi cu sfinţenie intervalul dat de producător. Nerespectarea indicaţiilor poate să ducă la o serie de pagube foarte costisitoare.

5. Ignorarea zgomotelor venite de sub caroserie
Atunci când încep să se audă zgomote care provin de sub caroserie trebuie să identificaticat mai repede de unde provine acel zgomot, dar mai ales să remediaţi problema apărută. Aproape de fiecare dată atunci când apare un zgomont din zona trenului de rulare putem să vorbim despre apariţia uzurii în subansamblele suspensiei. Este foarte important să verificaţi exact care este problema că nu cumva să provină de la sistemul de frânare. Indiferent de zona de provenienţă a zgomotului trebuie să interveniţi cât mai repede.

6. Alimentează maşina cu combustibilul corect
O greşeală frecvenţă pe care o fac proprietarii de maşini este să alimenteze maşina cu combustibilul greşit. Motivele sunt nenumărate, însă efectele pot să fie costisitoare sau foarte costisitoare în unele cazuri. Este foarte important să fi atent atunci când te duci să alimentezi, chiar dacă eşti proprietarul maşinii de ani de zile. Un minut de neatenţie şi vei avea o grămadă de probleme.

7. Abuzul  franei de serviciu la coborârea unei pante
Frâna de serviciueste un sistem vital, lucru ştiut de fiecare şofer. Rolul ei este foarte clar pentru toată lumea: să oprească/frâneze maşina. Din păcate, foarte mulţi şoferi abuzează de frână de serviciu atunci când au în faţă o pantă mai lungă. Ţin frana apăsată pe toată lungimea pantei pentru a menţine viteza sub control, se gândesc ei…probabil. Partea proastă este că facmai mult rău decât bine deoarece utilizarea intensă a franei duce la fenomenul de “oboseală”. Frânarea devenind ineficienta din cauza temperaturilor care se dezvoltă în timpul acţionarii prelungite. Ca să nu mai vorbim că pot să apară daune permanente datorită ovalizării/deformării discurilor de frână. În afară de frână de serviciu maşina mai poate fi încetinită şi cu ajutorul franei de motor. Aşadar, utilizaţi frâna de motor atunci când aveţi în faţă o pantă considerabilă

8. Când te opreşti în rampă sau în pantă nu uita să tragi frâna de mână
Obiceiul de neutilizare a franei de mână poate să dăuneze grav integrităţii maşini dumneavoastră. Să luăm următorul exemplu. Doriţi să opriţi într-o parcare aflată în rampă. Fiind obişnuit să nu trageţi frâna de mână atunci când părăsiţi maşina, în mod natural veţi lăsa maşina în treaptă întâi şi veţi cobora din maşină ca să mergi la magazin. Acest lucru face că maşina să “stea” doar în motor lucru care poate duce spre pagube serioase.

9. Ţinerea contactului după ce motorul a pornit
Aceast obicei nu se aplică pentru maşinile echipate cu buton de pornire ( start/stop). Această greşeală este făcută în special de persoanele care sunt proaspete deţinătoare de permis de conducere şi încă nu au reflexele formate. Dacă cheia nu este eliberată (soferulnu a luat mâna de pe ea) atunci când motorul a pornit, demarorul continua să angreneze însă turaţia motorului este mult mai mare decât a demarorului caz în care dintii pinionului denarorului încaleca dintii coroani ducând la uzura prematură a acestora.

10. Consumatori electrici uitaţi porniţi. Dimineaţa s-ar putea să ai o surpriză
Atunci când ajungi seara acasă este recomandat ca toţi consumatorii de energie de la bordul unei maşini să fie opriţi. Dimineaţa s-ar putea să constaţi, cu uimire, că nu mai existasuficient curent în baterie ca să porneşti motorul. Cele mai multe maşini au prevăzute sisteme de avertizare atunci când faza scurtă rămâne aprinsă, dar dacă uitaţi plafoniera aprinsă s-ar putea că “ghinionul” să nu vă ocolească.

 

 

(Sursa: promotor.ro)

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments