VIDEO. Mercedes-Benz GLE Coupe 450 AMG: test-drive cu „tigrul bengalez” pe Transfăgărășan

0
268

FOTO: wall-street.ro

Mercedes-Benz GLE Coupe 450 AMG este unul dintre SUV-urile care îţi dau fiori încă de la primul contact cu pedala, iar traseul ales pentru acest test-drive, Transfăgărășanul, este perfect pentru a scoate la suprafaţă tot potenţialul de emoţie şi sportivitate al unui „tigru bengalez” cu 367 de cai putere şi tracţiune integrală.

În urmă cu un an, oficialii Mercedes-Benz promiteau că vor încerca să aducă fascinaţia sportului cu motor de pe circuitele de test pe noile SUV-uri, la preţuri accesibile. GLE Coupe 450 AMG este cel mai mic dintre motoarele AMG de pe platforma GLE, însă nemţii s-au ţinut de cuvânt şi au încapsulat în motorul de 3 litri suficientă putere şi nerv pentru o experienţă că de raliuri, scriu cei de la Wall Street.

GLE Coupe are 2,2 tone şi nu dă semne de agresivitate în oraş, unde – dacă îl înfrânezi – reuşeşti să uiţi că ai sub capotă un AMG şi chiar să menţii un consum de 11-12 litri la sută de kilometri. Probabil că asta a fost şi pariul inginerilor de la Mercedes, să obţină un SUV elegant şi manevrabil în viaţa de zi cu zi, dar care să se trezească la drum lung şi mai ales pe curbe strânse.

Exact asta au încercat și băieții de la Wall Street pe durata celor 500 de kilometri (dus-întors), de la Bucureşti şi până după barajul Vidraru, pe Transfăgărășan. Iar GLE Coupe 450 AMG şi-a arătat adevărata faţă imediat cum a ieşit pe autostradă. Cei 367 de cai putere, obţinuţi între 5.500 şi 6.000 de rotaţii pe minut (şi nu este deloc greu să aduci turometrul în această zonă), reuşesc să prindă suta în 5,7 secunde. La drum lung începe motorul V6, biturbo, să arate că are o siglă AMG de aparat, iar modul Sport+ este cel care îl face să uite de bunele-maniere specifice SUV-urilor de oraş. Te poţi dezlănţui până la 250 de kilometri pe oră, până intervine limitarea electronică, dar nu viteza este cea care îţi va da fiori, ci modul în care cele 2.200 de kilograme încep să tremure şi să „mârâie”, de parcă toată puterea de sub capota nu mai poate fi ţinută în frâu.

Trecerea de la o treaptă de viteză la alta este „sărbătorită” cu un pârâit de eşapament în modul Sport+, oferindu-ţi un feeling aproape identic cu cel din maşinile de raliu, iar suspensia fermă şi raportul de cuplu transmis între punţi, în cazul acesta de 40% (puntea faţă) şi 60% (puntea spate) te va face să uiţi pe loc de faptul că „struneşti” un adevărat gigant.Cutia automată în 9 rapoarte are şi opţiunea de a schimba manual vitezele, prin padelele aflate în volan, completând astfel senzaţia de sportivitate. GLE Coupe 450 AMG se comportă impecabil pe curbe, intervenţiile ESP-ului fiind în general minore, pentru a-ţi oferi din plin emoţia participării la un raliu.

Oricât de strânse ar fi fost curbele, GLE Coupe nu a dat niciodată semne de nesiguranţă şi nici emoţii ca frânele nu ar face faţa unor momente de decelerare puternică. Îndrăzneala de a-l scoate pe GLE Coupe 450 AMG pe Transfăgărășan, în modul Sport+, te va costa, consumul putând urca ameţitor spre 20 de litri la suta de kilometri, însă pe final de test-drive ajungi la concluzia că va merita fiecare litru în plus consumat.

Date tehnice Mercedes-Benz GLE Coupe 450 AMG 3.0 367CP 4×4 Aut:

  •     Motor: 2.996 cmc benzină
  •     Transmisie automată cu 9 trepte
  •     Putere maximă (cp/rpm) 367/5.500
  •     Cuplu maxim Nm (rpm) 520/ 1.800-4.400
  •     Viteză maximă (km/h) 250
  •     Acceleraţie (0-100km/h) 5,7
  •     Consum mixt (l/100 km): 8,9
  •     Lungime: 4,90 metri
  •     Lăţime: 2,0 metri
  •     Înălţime: 1,71 metri
  •     Emisii CO2 g/km: 209 g/km

 

 

 

(Sursa: wall-street.ro)

 

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments