Administrația ieșeană are la dispoziție în acest an un buget consolidat de 865,6 milioane lei, atât pentru funcționarea primăriei şi a instituțiilor subordonate, cât şi pentru proiectele de investiții. Din această sumă, puțin peste 200 milioane lei sunt destinate funcționarii instituțiilor subordonate, 664,4 milioane lei funcționarii Primăriei şi 108,2 pentru derularea proiectelor de investiții. Ce vor face candidații la fotoliul de primar al Iașului – Mihai Chirica (PSD), Marius Bodea (PNL), Andrei Postolache (candidat independent), Viorel Blăjuț (candidat independent), Radu Botez (ALDE) și Petru Movilă (PMP) – cu acești bani?
Comparativ cu anul 2015, bugetul general este diminuat cu peste 330 milioane lei, în timp ce raportul dintre sumele rezervate dezvoltării şi cele necesare funcționării era de 51% – 49%, discrepanța fiind creată de proiectele europene derulate de Primăria Iaşi anul trecut. În valori reale, municipalitatea ieşeană a avut la dispoziție anul trecut peste 620 milioane lei pentru dezvoltare, de aproape şase ori mai mult decât în 2016, însă din această suma doar 40 de milioane lei proveneau din fonduri proprii. În acest an, cele 108 milioane lei au fost destinate unor investiții comune, cum ar fi modernizarea infrastructurii rutiere, achiziția de mijloace de transport în comun şi construirea de locuințe sociale, arată HotNews.ro.
Care sunt principalele investiții pe care candidații la alegerile locale din iunie le-ar face dacă ar obține fotoliul de primar?
Mihai Chirica (PSD) a lucrat la realizarea bugetului pe anul 2016. Potrivit documentului, 37,7 milioane lei sunt destinați modernizării liniilor de tramvai, a străzilor şi achiziția de mijloace de transport în comun. O primă procedură de achizitie de autobuze noi a avut loc deja, însă licitatia a fost contestată.
Candidatul PNL Marius Bodea, creditat cu a doua şansă la funcția de primar al Iaşului, spune că şi-ar structura programul de investiții pe şase domenii: infrastructură, servicii publice, centru regional, cultură, mediu şi Iaşul – un oraş dinamic.
Citește mai mult AICI