62 de studenţi şi masteranzi din Iaşi au participat în luna aprilie la GfK Research Lab, un program în care tinerii au parcurs un proces de autocunoaştere şi dezvoltare personală prin ateliere de educaţie non-formală şi şi-au dezvoltat aptitudinile profesionale într-un modul de pregătire tehnică organizat de specialiştii GfK în colaborare cu Şcoala de Valori.
GfK Research Lab este primul program de dezvoltare personală şi profesională destinat viitorilor specialiști în cercetare de piață, unde 62 de studenţi şi masteranzi ai Universităţii Alexandru Ioan Cuza din Iaşi au luat contact cu un spaţiu complex de învăţare non-formală, şi-au şlefuit personalitatea şi au făcut primii paşi pentru o carieră în domeniul cercetării de piaţă.
Ediţia pilot a programului a debutat în data de 4 aprilie, dând startul unei săptămâni dedicate autocunoaşterii şi dezvoltării personale. Antrenaţi în ateliere de educaţie non-formală susţinute de traineri dedicaţi din Şcoala de Valori, participanţii şi-au descoperit valorile şi au dobândit abilităţi care le vor susţine parcursul în viaţă şi carieră, precum: comunicare şi lucru în echipă, valori personale şi empatie, organizare şi eficienţă, persuasiune, rezolvarea problemelor.
“Am simţit că participarea la aceste ateliere mi-a schimbat viziunea asupra dezvoltării personale şi asupra lucrului într-o echipă. Trainerii ne-au oferit foarte multă încredere prin intermediul tehnicilor pe care le-au pus în aplicare şi care ne-au ajutat să ne vedem şi să ne valorificăm calităţile.” Andrei Stoleriu, participant
Pe parcursul următoarelor 3 săptămâni, participanţii au avut parte de un program de pregătire tehnică intensă, pe 3 module, în funcţie de abilităţi şi preferinţe: Scripting, Charting şi Data Processing. Îndrumaţi de mentori – specialişti din GfK – aceştia au experimentat în cadrul unor workshop-uri o serie de instrumente şi soft-uri interne ale GfK şi au deprins competenţe tehnice ce suplimentează cunoştinţele dobândite în facultate.
“GfK Research Lab oferă o oportunitate importantă tinerilor să testeze modul de lucru într-o companie, într-un department. Să împărtăşeşti altor oameni cunoştinţele tale este ca şi cum ai încununa munca de până în acel moment. Astfel, această experienţă – de a deveni trainer pentru GfK Research Lab – ne-a adus o satisfacţie foarte mare pe plan profesional nouă, trainerilor. Prin GfK Research Lab, considerăm că am aşezat o piesă importantă în “puzzle-ul” profesional al tinerilor.” – Mara Ginju, Senior Charting Specialist, GfK România
La sfârşitul programului, 20 dintre participanţii care şi-au dovedit abilitățile şi dorinţa de autodepăşire vor intra în procesul de recrutare al GfK, având şansa să devină angajaţi ai unei companii lideri în domeniul cercetării de piaţă din România. Oportunităţile continuă şi pentru alţi 10 participanţi, care vor putea beneficia de programe de internship pentru toate cele 3 module.
“Programul GfK Research Lab a fost cea mai interesantă experiență din facultate de până acum. Am învățat lucruri noi, mi-am creat o impresie generală despre mediul de muncă care mă așteaptă după facultate și am înțeles importanța dedicării personale într-o activitate. Partea de hard skills a fost palpitantă, cu buni profesioniști care ne-au îndrumat și cu dorință arzătoare de a ne afirma. În doar trei săptămâni, am învățat bazele unui nou program, iar examenul final a fost o metodă prin care ne-am evaluat gradul de înțelegere și adaptare la situaţii noi. Dacă m-aș întoarce în timp, cu siguranță aș alege să particip din nou la acest program.” Doina Jitoreanu, participant
Pentru mai multe detalii despre GfK Research Lab, consultaţi pagina proiectului: www. scoaladevalori.ro/proiecte/gfk-research-lab/
GfK reprezintă sursa de încredere care oferă informaţii relevante despre piaţă şi despre consumatori şi care ajută companiile să ia decizii inteligente. Peste 13,000 de experţi în cercetarea de piaţă îmbină pasiunea lor cu cei 80 de ani de experienţă GfK în ştiinţa datelor. Aceasta permite GfK să ofere insight-uri globale importante, îmbinate cu expertiza locală, în peste 100 de ţări. Prin utilizarea unor tehnologii inovatoare şi abilitatea de a lucra cu cifrele, GfK transformă datele din studii în insight-uri acţionabile, care să permită clienţilor săi să-şi îmbunătăţească avantajul competitiv şi să îmbogăţească experienţele şi alegerile consumatorilor. Pentru mai multe informații, vizitați www.gfk.com/ro.
Şcoala de Valori este o organizaţie non-guvernamentală modernă ce are ca viziune dezvoltarea unei societăţi bazate pe valori prin educaţie inovativă. Punem sub semnul întrebării graniţele educaţiei tradiţionale şi creăm oportunitatea persoanelor de a accesa informaţii de valoare, experienţe de formare a caracterului, de a interacţiona cu modele pozitive şi de a avea expunere internaţională, cu scopul de a creşte responsabilitatea personală şi controlul fiecăruia asupra alegerilor personale. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.şcoaladevalori.ro.