Cum ne controlează Google fiecare mișcare pe internet

0
112

Google cunoaşte fiecare mişcare pe care o facem pe web şi utilizează datele colectate pentru a afişa întotdeauna pe site-urile pe care le vizităm publicitate din ce în ce mai bine orientată şi în concordanţă cu ceea ce ne-ar putea interesa.

 

Nu este o noutate că anumite companii private verifică comportamentul utilizatorilor de internet în scopuri comerciale, dar, un studiu recent efectuat de Arvind Narayanan şi Steven Englehardt, doi cercetători de la Princeton, oferă noi informaţii cu privire la acest fenomen.

 

Studiul a analizat peste un milion de site-uri web, folosind un software open-source dezvoltat tocmai în Princeton. Software-ul colindă web-ul şi colectează informaţii cu privire la toţi tracker-ii, pe care îi întâlneşte: secvenţe scurte de coduri care sunt plasate în site-uri pentru a urmări comportamentul vizitatorilor pe internet; de unde vin, unde vor merge după aceea, ce au citit şi ce au ignorat.

 

81 de mii de trackeri au fost reperaţi într-un milion de site-uri analizate: cei mai difuzaţi conduc la Google. Analytics – un instrument care analizează numărul de vizite pe care un site le obţine, dar care este oricum integrat cu sistemul de publicitate al companiei – este prezent în 70 la sută din eşantioane. Tracker-ii de la DoubleClick, o companie achiziţionată de Google în 2008, au fost în schimb găsiţi pe 50 la sută din site-urile analizate. În general cei cinci trackeri cei mai difuzaţi, şi 12 din topul de 20, sunt deţinuţi de Google.

 

Aceste instrumente sunt create de Google, Amazon, Adobe şi alte companii private pentru a face din ce în ce mai precisă şi mai bine direcţionată publicitatea vizionată de utilizatori. Atunci când tracker-ul unei singure companii este situat pe un număr mare de pagini web, reuşeşte să ne urmărească mişcările de pe un site pe altul, construind astfel profiluri foarte detaliate ale persoanelor care se deplasează pe web.

 

Astfel, un tracker poate vedea că într-o anumită perioadă vizităm multe site-uri de maşini şi că suntem interesaţi de o anumită marcă. Din această informaţie, „spionul” presupune că am putea fi interesaţi de achiziţionarea unei astfel de maşini; de aici începe bombardarea de mesaje publicitare perfect direcţionate.

 

Sistemele care se ocupă de acest lucru sunt automatizate şi este foarte puţin probabil să există fiinţe umane care cunosc mişcările noastre pe web. Dar, faptul că datele personale sunt procesate fără ca majoritatea persoanelor să fie la cunoştinţă, ar putea reprezenta o problemă în ceea ce priveşte viaţa privată.

 

Pentru a ne apăra, există instrumente gratuite disponibile pe net, care permit ca toată lumea să vadă ce se întâmplă în timpul navigării. Cel mai popular este Ghostery, un plug-în care indică „spionii” prezenţi pe site-urile web, oferă informaţii specifice cu privire la aceştia şi îi blochează pe cei nedoriţi, permiţând utilizatorilor să navigheze pe web în anonimat complet.

 

(Sursa: Epoch Times România)

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments