Un singur kilometru de asfalt nu e gata nici după trei ani. Abia se licitează pentru ultimul strat, încă o cheltuială pentru o bucățică de stradă. După lupte seculare, Primăria mai face o licitație de un milion de lei la un proiect care nu se mai termină.
Peste 1 km de drum important din Iaşi a stat ani de zile într-o stare deplorabilă. Când, în sfârşit, s-au investit bani acolo, firma care a câştigat licitaţia a lucrat extrem de greu. Într-un final, Primăria, după ani de amânări, a rupt contractul cu RDV Construct Bucureşti pentru strada Eternitatea şi încearcă acum organizarea unei noi licitaţii.
Încă 1 milion
Primăria a programat o cheltuială de încă un milion de lei pentru a finaliza strada Eternitatea. Contractul iniţial pentru refacerea străzii, adjudecat de RDV Construct SRL Bucureşti, a fost de 2,5 milioane de lei, dar a cuprins şi asfaltarea pe stradela Sfântul Andrei. “Din acel contract s-au decontat lucrările realizate până când firma nu a mai lucrat deloc, undeva la 1,5 milioane de lei. Va exista o licitaţie pentru Eternitate pentru stratul de uzură – 1 milion de lei. Întocmim documentaţia”, ne-a spus Lucian Şciopu, purtător de cuvânt al Primăriei Iaşi. În prezent, o altă firmă, Symetrica, montează pavele pe unul dintre trotuare, dar și această operațiune durează de mai bine de jumătate de an.
Pe strada Eternitate, logic, lucrările trebuie să țină o eternitate
Contract anulat abia în iarnă
A durat doi ani, până în decembrie 2015, ca Primăria să recunoască faptul că RDV Construct Bucureşti şi-a bătut joc de refacerea străzii Eternitatea. Contractul fusese adjudecat în ianuarie 2014, pentru 1,1 km de drum, dar firma din Bucureşti nu a respectat termenele. După mai multe amânări, în septembrie 2014, Viarom a turnat în câteva ore un strat de asfalt pe stradă. Vicepreşedintele PNL Iaşi, Alexandru Muraru, a declarat atunci că Primăria s-a grăbit să asfalteze strada pentru că invitaţii la nunta fiicei lui Gheorghe Nichita au tranzitat-o venind de la Aeroport.
Citește și Ultima bătaie de joc la Bârnova: se surpă șoseaua înainte de recepție
Pe 1 noiembrie, Viarom a turnat un al doilea strat de asfalt, drumul ajungând la forma pe care o are şi astăzi. Trotuarele sunt însă distruse, iar bordurile sunt foarte înalte, pentru că lipseşte stratul de uzură.