În perioada 15 iulie – 15 septembrie 2016 se desfășoară campania națională de siguranță și prevenție rutieră FII TREAZ LA VOLAN! realizată, în parteneriat, de Poliția Română, FPVS – Fondul de Protecție a Victimelor Străzii, Radio România Actualități și APPA – Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor.
În cursul anului 2015, s-au înregistrat 9.380 de accidente de circulaţie grave, soldate cu decesul a 1.893 de persoane și rănirea gravă a altor 9.056.
Campania se axează pe mesaje-cheie, menite să crească nivelul de conștientizare a riscurilor la care se expune oricine urcă la volan obosit sau care se lasă distras de smartphone, în timp ce conduce. De asemenea, mesajul promovat de campanie vizează şi riscul conducerii sub influența băuturilor alcoolice sau a anumitor tipuri de medicamente.
Astfel, în cadrul campaniei, vor fi distribuite broșuri informative gratuite, conținând recomandări de care orice conducător auto ar trebui să țină cont atunci când pleacă la drum. Broșura FII TREAZ LA VOLAN! va fi distribuită în trafic, dar și în principalele centre comerciale din București și din 20 de municipii din țară.
În plus, o atenție specială este acordată în această vară litoralului, unde mii de șoferi parcurg traseul spre litoral şi înapoi spre casă, în week-end-uri.
De asemenea, broșura este distribuită și împreună cu una dintre cele mai citite publicații din România, ziarul LIBERTATEA, accentul fiind pus și de această dată pe zona litoralului.
Demersul APPA şi al Poliţiei Române este susținut de o solidă componentă online, axată pe social media, fiind dublat, în premieră, de o campanie online de VIP endorsement. George IVAȘCU, Nicu ALIFANTIS, Alexandru PETROVICI, Dan FINȚESCU, DJ OLIX sau Laurențiu GURAN (ASHA Band) sunt câteva dintre numele cunoscute în showbiz-ul românesc care promovează mesajele campaniei FII TREAZ LA VOLAN!
Platforma treazlavolan.ro prezintă, într-o formă structurată, principalele elemente de care un șofer responsabil ar trebui să țină cont, precum și statistici și studii din întreaga lume, care atestă importanța ce trebuie acordată acestor aspecte.
Nu lipsesc „mascote” ale campaniei (mașinuțele Ema și Teo), sondaje și concursuri, toate având drept principal scop transmiterea mesajului campaniei către un număr cât mai mare de conducători auto, prin cât mai multe canale.
Campania este susținută de principalele companii de asigurări și de brokeraj în asigurări: OMNIASIG VIG, BCR Asigurări de Viață, GOTHAER Asigurări Reasigurări, EUROINS România, GENERALI România, CREDIT EUROPE Asigurări, SAFETY Broker, MARSH, FABRICA de Asigurări, INTER Broker, OTTO Broker, DESTINE Broker, GRAWE România, DAUNE Expert și GARANTA.
Lor li se adaugă și companii care sprijină distribuția broșurii campaniei, astfel încât aceasta să ajungă în cele mai diverse colțuri ale țării.
Spoturile difuzate de Radio România Actualități, precum și materialele publicate de Partenerii Media (wall-street.ro, 9am.ro, Revista BIZ, Ziua Veche, stirilepescurt.ro) contribuie, de asemenea, la diseminarea informațiilor.
FII TREAZ LA VOLAN! – Acesta este mesajul pe care îl veți auzi des în această vară!