Vânzările Antibiotice au crescut cu 9% în semestrul I, iar profitul brut cu 13%

0
156

Conform rezultatelor financiare comunicate Bursei de Valori București, valoarea veniturilor din vânzări, înregistrată în primul semestru de compania Antibiotice, a fost de 143.8 milioane lei, în creștere cu 9% față de perioada similară a anului 2015.

 

De asemenea, profitul brut aferent semestrului I, 2016 a înregistrat o evoluție pozitivă, atingând valoarea de 18.85  milioane lei, cu 13 procente mai mare în raport cu profitul brut aferent primului semestru al anului 2015, când acesta s-a situat la nivelul de 16,63 milioane lei.

 

Venituri din vânzări în creștere cu 3.5% pe piața internă.

După primele șase luni ale anului, compania Antibiotice raportează o cifra netă de 89.4 milioane lei, în creștere cu 3,5% comparativ cu perioada similară a anului 2015.

Potrivit datelor companiei de cercetare de piață Cegedim, în primul semestru al acestui an, Antibiotice a urcat o poziție comparativ cu anul 2015 și ocupă locul 12 în topul celor peste 300 de companii farmaceutice ce desfășoară operațiuni în România.

În acest context, la finalul primului semestru al anului 2016, Antibiotice face parte din elita celor cinci companii din top 20 al căror portofoliu înregistrează creșteri comparativ cu perioada similară din 2015.

 

5 produse noi asimilate în portofoliul companiei:

  • Soriso® cpr – produs cu rol adaptogen împotriva diferiților factori de stres, în menținerea echilibrului fizic și psihic a organismului uman;
  • Fluxiv® cpr – produs pentru sănătatea circulației vasculare;
  • Zatinex® cps 30 mg, 60 mg (duloxetina) – produs utilizat în tratamentul depresiei și tulburărilor de anxietate;
  • Escitalopram ATB® cpr 10 mg – produs utilizat în tratamentul depresiei și tulburărilor de anxietate.

 

Creștere cu 18% a vânzărilor la export

Veniturile din vânzările pe piețele externe în primul semestru al anului 2016 au fost de 54.5 milioane lei, în creștere cu 18% față de anul 2015 când a fost realizată o valoare de 46.26 milioane lei. Aceste rezultate s-au obținut în special din valorificarea produselor finite înregistrate la export.

 

Produsele finite – motor de creștere a exportului în primele 6 luni

În primul semestru al anului 2016, exportul de produse finite a crescut semnificativ.

Principala creștere a fost realizată pe piața S.U.A. unde livrările s-au dublat comparativ cu perioada de referință a anului 2015. Antibiotice exportă în S.U.A. produse antiinfecțioase injectabile din gama penicilinelor. De asemenea, s-a înregistrat o dublare a exporturilor și în zona Europei în timp ce în alte zone precum Rusia C.S.I., Orientul Mijlociu și Asia de Sud Est exporturile au rămas relativ la nivelul din 2015 din motive legate și de conjunctura geo politică din anumite piețe de desfacere.

Cele mai importante creșteri s-au înregistrat pentru produsele sub formă de injectabile (utilizate în spitale pentru tratarea infecțiilor), capsule și supozitoare. „În contextul în care compania a startat proiectul de construcție a unei noi capacități de producție pentru unguente și supozitoare, creșterea vânzărilor pentru aceste forme farmaceutice reprezintă rodul strategiei de majorare a cererii acestora pe piețele externe”, a declarat Mihai Stoian, Director Afaceri Internaționale. 

 

Avans de 35% a vânzărilor de Nistatină pe piața SUA

Substanța activă Nistatina reprezintă în continuare principalul produs al companiei pe piețele externe. Ca urmare a autorizărilor obținute de către utilizatorii finali din piața S.U.A. exporturile de Nistatină către aceasta piață au crescut în primul semestru al anului 2016 cu 35% comparativ cu anul trecut. De asemenea, în aceasta perioadă s-au menținut livrările pe piețele tradiționale ale companiei din zona Asiei, Americii Latine și Europei.

 

Antibiotice în semestrul I 2016

– locul 4 în topul producătorilor de medicamente generice cu prescripție medicală și  medicamente fără prescripție medicală (OTC) din România;

– lider din punct de vedere al unităților terapeutice valorificate pe forma de administrare   pulberi injectabile – cotă de piață 75,7%.;

– liderul pieței românești de unguente – cotă de piață 27,8%;

– liderul pieței românești de supozitoare – cotă de piață 42,3%;

– principalul producător de medicamente generice destinate consumului din spitale;

– venituri din vânzări în creștere cu 9% comparativ cu semestrul I 2015;

– profit brut în creștere cu 13% față de semestru I 2015;

– profit din exploatare în creștere cu 10% comparativ cu semestru I 2015.

 

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments