S-au întors în timp. Mii de oameni din comunele judeţului Iaşi sunt nevoiţi să parcurgă zeci de kilometri pentru a-şi plăti facturile la utilităţi. Şi asta pentru că în localităţile lor nu mai sunt puncte de încasare a facturilor la energie electrică. Oamenii pierd şi o zi întreagă pentru a veni în Iaşi, să-şi plătească factura. Sunt primari care au cerut redeschiderea punctelor de încasare, însă până acum nu au primit niciun răspuns.
Peste 5.000 de familii din comuna Dobrovăț sunt nevoite să parcurgă o dată la două luni distanța de 30 de kilometri până la Iași pentru a plăto factura la electricitate. Și asta pentru că în zonă nu există nici un punct de incasare. Așa că de nevoie oamenii bat drumul până la oraș pentru a nu risca să fie deconectați de la rețea.
„Plătim cursa, mai iei un bilet de tramvai. Cheltuii 200, depinde de câţi bani ai în buzunar. Trebuie să plătim că dacă nu plătim ne vine şi ne întrerupe şi apoi mai mult ne costă ca să ne dea iar drumul la curent,” povestește o femeie din comună.
Cătălin Martinuș, primarul comunei, a făcut până acum trei adrese pentru deshiderea unui punct de încasare. De fiecare dată însă a fost amânat:
„Am revenit cu a doua solicitare la care am primit răspunsul prin care se comunică faptul că toţi cetăţenii ar trebui să se deplaseze ori către comuna Codăieşti la 12 kilometri distanţă pe un drum de pământ ori către municipiul Iaşi. Asta înseamnă pentru ei cheltuială de 16 lei drumul dus – întors pentru a efectua această plată.”
În aceeaşi situaţie se află şi cei din comuna Schitu Duca. Aici sunt 2.000 de abonaţi care de două luni nu mai au unde să-şi plătească facturile la energie electrică.
„Dacă un bătrân nu se poate deplasa are toate şansele să fie deconectat de la reţeaua de energie electrică, să mai plătească şi un 7,8, 10 milioane pentru conectare. Este o mare nebunie. Eu, ca primar, urmează să fac o adresă la EON să le aduc la cunoştinţă dar fiind o instituţie privată nu ştiu câte şanse am”, a explicat Mihai Mihalache, primarul comunei Schitu Duca.
Reprezentanţii companiei de electricitate au transmis şi un răspuns la nemulţumirile celor din mediul rural:
„O prioritate a companiei noastre o constituie extinderea şi îmbunătăţirea serviciilor prin canale de plată moderne, accesibile şi rapide de încasare a facturilor. Odată cu dezvoltarea reţelei partenerilor noştri în comunele şi satele judeţului Iaşi numărul punctelor de încasare disponibile pentru achitarea facturilor a ajuns la circa 500 de locaţii,” se arată într-un comunicat E.ON Moldova.
O altă variantă, dar imposibilă pentru foarte mulți dintre cei care trăiesc în mediul rural, este să își achite facturile on-line.
(Sursa: digi24.ro)